Semmit sem ér a lájkolás?

2012. december 04. 09:43

Mert ugye egy rossz analitika azonnal rossz eredményt ad...

2012. december 04. 09:43
Berényi Konrád
Onlinemarketing blog

„Úgy tűnik, az Index.hu leragadt pár ütemmel, de nemcsak ők, az IBM Smarter Commers is. Így 2012 végén azt kijelenteni egy cikk címében, hogy semmit sem ér a lájkolás, minimum tudatlanság. Igaz, a cikk később finomítja ezt, de azt hiszem, ez eleve egy rossz felütés. Mondjuk az IBM kutatása is gáz: a közösségi média megtérülését abban mérni, hogy hány direkt vásárlás jön onnan olyan, mintha, úgy mérnénk egy hirdetés hatékonyságát a személyes vásárlásoknál, hogy az jött a Heti Válasz hirdetési alapján vásárolni, akinek ott van a Heti Válasz a kezében...

Írtam én már korábban az analitika fetisizmusról, most és itt jól látszik, hogy mi is a baj ezzel. Mert ugye egy rossz analitika azonnal rossz eredményt ad... a mérésből ugyanis nagyon hiányzik a hatások értelmezése, az, hogy egy vásárlási döntést milyen mértékben befolyásolt egy közösségi média benyomás, egy befolyásoló üzenet, egy véleményvezért véleménye. Mert a végső vásárlás érkezhetett a keresőből, de a megelőző döntéshez más benyomások is társulnak!

Nem olyan bonyolult kérdés ez, de tény, sokan nem néznek a puszta adatok mögé. (Itt van egy zseniális példa, mit értek ezen.) A közösségi média (és ugye ezen belül a Facebook) hatékonyságának a mérése egyébként sem egyszerű dolog, hiszen feltételez olyan plusz tudásokat, amiket illik megtanulni. Például tanuljunk meg megtérülést mérni (ROI-t, igazából, vagyis befektetés megtérülését). Hogy miért? Kiderülhet, hogy a közösségi média ROI-ja nemcsak a direkt eladásban jelentkezik, hanem valahol máshol a cég és az ügyfél közötti folyamatban. Nincs ebben semmi meglepő, ha valaki logikusan végiggondolja.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!