Képzelj el egy jó marketinget!

2012. november 29. 20:41

Ahhoz, hogy hatékony és eredményes marketingről beszélhessünk, ami valódi bevétel növekedést okoz a cégeknek, változtatásra van szükségük.

2012. november 29. 20:41
Farkas Gábor
EVK Szakkollégium Blog

„Mi a baj ugyanis a magyar vállalkozások nagy részének marketingtevékenységével?

  1. Marketing alatt csak a reklámra gondolnak, és túlzásokba esnek
  2. Mindenáron csak eladni akarnak
  3. Mindenkit céloznak és közben senkit sem
  4. Nem mérnek semmit, hanem a megérzéseikre hagyatkoznak

Ahhoz, hogy hatékony és eredményes marketingről beszélhessünk, ami valódi bevétel növekedést okoz a cégeknek, a fenti 4 pont mindegyikében változtatásra van szükségük. A siker érdekében teljesen át kell gondolniuk nem csak a szűken vett marketingtevékenységüket, hanem az egész működésüket. Ugyanis csak új alapokra helyezve azt, a középpontba nem az eladni kívánt terméket, hanem a fogyasztói igény kielégítést helyezve lehetnek képesek kitűnni a hatalmas zajból, és bizonyos mértékű személyre szabással megtalálni azokat a fogyasztókat, akik hosszú távon is hűséges vevőik lesznek. És miben kell még változtatniuk?

A marketing nem csak reklámot jelent! Nem lehet és nem is szabad elválasztani a marketinget a cég tevékenységétől, azzal integráltan kell kezelni. Hiába hirdetjük, hogy nálunk a fogyasztó az első, és mindenben kiszolgáljuk, ha közben heteket kell várni a beérkező panaszokra és észrevételekre adott válaszra. Megint hiába mondjuk azt, hogy a termékünk a legmagasabb minőségű, ha azt közben fillérekért adjuk, és az első használatnál szétesik. Kezdetnek elég, ha a 4P-vel tisztában vagyunk, vagyis integráltan kezeljük a termékünk vagy szolgáltatásunk kivitelezését, annak árát, az értékesítési csatornákat és a promóciós tevékenységünket.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2013. január 10. 19:14
"Minden, ami kell, és semmi, ami nem." :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!