„Mi a baj ugyanis a magyar vállalkozások nagy részének marketingtevékenységével?
- Marketing alatt csak a reklámra gondolnak, és túlzásokba esnek
- Mindenáron csak eladni akarnak
- Mindenkit céloznak és közben senkit sem
- Nem mérnek semmit, hanem a megérzéseikre hagyatkoznak
Ahhoz, hogy hatékony és eredményes marketingről beszélhessünk, ami valódi bevétel növekedést okoz a cégeknek, a fenti 4 pont mindegyikében változtatásra van szükségük. A siker érdekében teljesen át kell gondolniuk nem csak a szűken vett marketingtevékenységüket, hanem az egész működésüket. Ugyanis csak új alapokra helyezve azt, a középpontba nem az eladni kívánt terméket, hanem a fogyasztói igény kielégítést helyezve lehetnek képesek kitűnni a hatalmas zajból, és bizonyos mértékű személyre szabással megtalálni azokat a fogyasztókat, akik hosszú távon is hűséges vevőik lesznek. És miben kell még változtatniuk?
A marketing nem csak reklámot jelent! Nem lehet és nem is szabad elválasztani a marketinget a cég tevékenységétől, azzal integráltan kell kezelni. Hiába hirdetjük, hogy nálunk a fogyasztó az első, és mindenben kiszolgáljuk, ha közben heteket kell várni a beérkező panaszokra és észrevételekre adott válaszra. Megint hiába mondjuk azt, hogy a termékünk a legmagasabb minőségű, ha azt közben fillérekért adjuk, és az első használatnál szétesik. Kezdetnek elég, ha a 4P-vel tisztában vagyunk, vagyis integráltan kezeljük a termékünk vagy szolgáltatásunk kivitelezését, annak árát, az értékesítési csatornákat és a promóciós tevékenységünket.”