Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Igazságtalanság, sőt pimaszság, hogy a Médiatanács öt tagja idén 2,4 havi fizetésének megfelelő jutalmat vehetett fel.
„A Klubrádió több mint másfél éve tartó kálváriája, az ellene folytatott hatósági ellehetetlenítési akció világosan rámutat arra, hogy a Médiatanács tagjai nem tettek, nem tesznek eleget e legfontosabb törvényi kötelezettségüknek. Több bíróság és nem egyszer jogerősen is kimondta, hogy a Médiatanács megsértette a törvényt. Amikor az alakilag hibás pályázatot beadó Autórádió Kft.-t hirdette ki győztesnek a Klubrádió által jelenleg is használt 95,3-as frekvenciára kiírt pályázaton. Amikor először végzéssel, majd határozattal a Klubrádiót is kizárta a 95,3-as frekvenciapályázatból azzal a tragikomikus indoklással, hogy a rádió pályázati anyaga szöveges oldalainak üres hátlapjai nem voltak beszámozva és aláírva. A bíróság eddig három jogerős ítéletben marasztalta el a Médiatanácsot, és még folyamatban van a Klubrádió pere a 92,9-es frekvenciáért is.
Akkor mire is a jutalom? Minden bizonnyal a politikai akarat végrehajtásának elismeréseként. A kormánypártok által kétharmados többséggel elfogadott magyar médiaszabályozás célja, hogy a csak a Fidesz által jelölt személyekből álló Médiatanács felügyelje a teljes írott, elektronikus és online sajtót, elfoglalhassák a közszolgálati médiát, országos és helyi szinten is a konzervatív kormányhoz közel álló médiahálózatot hozzanak létre. Az ellenzéki álláspontokat is bemutató, a kormányzattal szembeni kritikus rádiós és televíziós szerkesztőségek pedig ne juthassanak állami frekvenciához. E célok elérése érdekében a Médiatanács minden lehetséges lépést megtett, minden lehetséges eszközt felhasznált.”