A műsorszolgáltatók szempontjából jelentős előnye lesz a két új csatornának, hogy azok külföldi bejegyzésűek lesznek, a Médiatanács gyakorlatilag tehetetlen lesz.
„Most azonban mégis elmondható, hogy valami új történik a piacon, olyasmi, amit eddig nem láttunk. Egyrészt nem lehet nem észrevenni, hogy a most induló csatornák továbbviszik az eredeti csatornaneveket (RTL Klub – RTL II, TV2 – SuperTV2), tehát felvállalja mindkét cég a márkakiterjesztést annak minden előnyével és kockázatával együtt. Korábban sok nézőnek valószínűleg fogalma nem volt, hogy mit néz, a Cool TV-t nem feltétlenül kötötte össze az RTL-lel, mint ahogy a Fem3-t sem a TV2-vel, most azonban a kapcsolat mindenki számára egyértelmű lesz. A néven kívül a meghatározó műsorok, jól ismert arcok is nyilvánvalóvá teszik az országos csatornák és a most induló adók közötti kapcsolatot, az utóbbiak esetleges kudarca negatívan érintené az RTL Klub vagy a TV2 brandet is.
Fontos fejlemény az is, hogy az két új csatornán nagy számban láthatunk saját gyártású műsorokat is. Mint ahogy az elmúlt napokban kiderült, mind az RTL II-n, mind pedig a SuperTV2-n jelentős tartalomgyártás folyik majd, bizonyos műsorok csak itt, illetve elsőként itt lesznek majd láthatók. Nem arról van csak szó tehát, hogy a főcsatornáról kiszorult, azok profiljába nem illő műsorok (pl. egy megvásárolt filmcsomag egyes darabjai) vagy ismétlések kerülnek át, hanem komoly beruházással megkezdődik a két új adó felépítése, a nézők átszoktatása.
Sokan megkérdőjelezhetik, hogy ha amúgy is csökken a két főcsatorna közönségaránya, miért van szükség azok ikertestvéreire, ráadásul egy szűkülő, az elhúzódó gazdasági válság miatt csökkenő piacon. A műsorszolgáltatók szempontjából jelentős előnye lesz a két új csatornának, hogy azok külföldi bejegyzésűek lesznek, a Médiatanács gyakorlatilag tehetetlen lesz, ha bármilyen, a magyar szabályozással nem összeegyeztethető tartalmat sugároznak. A műsorszolgáltatók sokkal kevésbé lesznek kitéve tehát a bírságoknak, amelyek ráadásul egy korábbi blogbejegyzésünk megállapítása szerint nem is igazán tükrözték az egyenlő elbírálás elvét. Egyáltalán nem lenne meglepő, ha a bírságolás szempontjából kockázatos műsorok, pl. valóságshow-k idővel átköltöznének az új csatornákra és ezzel kikerülnének a Médiatanács látóköréből. Akkor lehet majd igazán feltenni a kérdést, hogy mi értelme volt az új médiaszabályozásnak, a választott eszközök valóban megfelelőek-e az egyébként jól hangzó (gyermekek védelme) célok eléréséhez. A probléma persze nem újkeletű, mint a Mérték Médiaelemző Műhely a napokban megjelent elemzésében összefoglalta, a magyar nyelvű csatornák túlnyomó többsége már nem magyarországi székhellyel működik, egyre kevésbé tud tehát a szigorú magyar szabályozás kontrollt gyakorolni a televíziós tartalmak felett. Az RTL Klub és a TV2 tulajdonosa jellemzően külföldi bejegyzéssel üzemelteti a magyarországi csatornáit, mint ahogy a Viasat-csatornák is londoni székhellyel működnek, illetve más magyar nyelvű csatornák esetében sem ritka ez a megoldás.”