„A politika folyamatosan változik, annak köszönhetően, hogy az új korok és generációk felmerülő problémáira új pártok és politikusok adnak választ. Különösen igaz ez Szlovákiára, ahol a pártrendszer nagyon ingatag, a semmiből jött, majd egy kiugróan sikeres időszak után eltűnt a HZDS, hasonló sors várhat az SDKÚ-ra is, de a Smer is csak tizenkét éve része a politikai életnek. A szlovákiai választások jellegzetessége továbbá, hogy választási ciklusonként egy-két új politikai párt is bekerül a parlamentbe, ezek könnyen találnak támogatókat az aktuális kereslet és kínálat függvényében. A márciusi választásokon az Egyszerű Emberek volt az »új párt«, két évvel korábban a Szabadság és Szolidaritás, valamint a Híd.
A körülmények, a gazdasági helyzet és a társadalmi viszonyok változásával azonban a pártok hívószavai is megváltoztak. Mivel a gazdasági válságra nehéz egyszerű, közérthető (és legfőképp működő) megoldásokat találni, más kampányszlogenek kerültek előtérbe. Az egyik ilyen varázsjelszó az emberközeliség: annak a célnak a kommunikálása, hogy egy adott párt az egyszerű választópolgárok egyszerű igényeit fogja képviselni. Az új, radikális témákat felvető, modern módon kommunikáló SaS, valamint a gondoskodó államért síkra szálló Smer mellett hangsúlyosan az Egyszerű Emberek mondanivalójának része ez a téma, újabban pedig az SDKÚ is néppárti babérokra tör.”