Közösségi média, mint közönségkutatási forrás?

2012. szeptember 24. 15:09

A közösségi média szép új világa, egy szép új közönség megismerést is hozhat.

2012. szeptember 24. 15:09
Nyírő Nóra
Médiapiac

„A másik meghatározó irány a közönség bevonódásának, elköteleződésének, tehát egyfajta kvalitatív irányú megértésnek a vágya. Ehhez a közösségi felületen realizálódó és megjelenő reakciók, lájkok, megosztások, kommentek, tartalmak jelentenek egy lépést. Vagyis a közösségi média szép új világa, egy szép új közönség megismerést is hozhat (rövid, a Digitália konferencián elhangzott prezentációm a téma kapcsán itt érhető el).

Kérdések sokaságát kell azonban itt felvetni és tárgyalni.

  • Milyen adatot nézzünk, kövessünk?
  • Kvantitatív megközelítéssel vizsgálódjunk? (Megosztás, like, követők, kommentek stb. száma?)
  • Mennyit ér valójában egy ilyen megvalósult viselkedés-megnyilvánulás, cselekvés?
  • Különböztessük meg a passzív aktivitást az aktív aktivitástól? (klikk a like/share gombra vagy tartalom-generálás, kommentelés, továbbküldés)
  • Hogyan végezzünk tartalom-elemzést a kommentek alapján? Milyen módszert alkalmazzunk, mely szoftvert használjuk?
  • A tartalmak és a közönség-tevékenység longitudinális elemzését milyen módszerrel, milyen rendszerességgel végezzük?
  • Csatorna, idősáv, közönség vagy műsorszám szintjén elemezzünk?
  • Hogyan tudjuk a konkurenciával kapcsolatos információkat beszerezni?
  • Egyáltalán hogyan válasszuk ki az elemzés forrásait? (saját honlap, fórum, fb rajongói oldal, nézői, felhasználói blogok, fb oldalak, tartalmak)
  • Kérjünk professzionális segítséget (buzz monitoring) vagy meg tudjuk oldani házon belül?”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!