
Közösségi média, mint közönségkutatási forrás?
2012. szeptember 24. 15:09
A közösségi média szép új világa, egy szép új közönség megismerést is hozhat.
„A másik meghatározó irány a közönség bevonódásának, elköteleződésének, tehát egyfajta kvalitatív irányú megértésnek a vágya. Ehhez a közösségi felületen realizálódó és megjelenő reakciók, lájkok, megosztások, kommentek, tartalmak jelentenek egy lépést. Vagyis a közösségi média szép új világa, egy szép új közönség megismerést is hozhat (rövid, a Digitália konferencián elhangzott prezentációm a téma kapcsán itt érhető el).
Kérdések sokaságát kell azonban itt felvetni és tárgyalni.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Áttörés: megvan az ősz győztese, Magyar Péter selyemzsinórt kapott – itt az új Mesterterv

- Milyen adatot nézzünk, kövessünk?
- Kvantitatív megközelítéssel vizsgálódjunk? (Megosztás, like, követők, kommentek stb. száma?)
- Mennyit ér valójában egy ilyen megvalósult viselkedés-megnyilvánulás, cselekvés?
- Különböztessük meg a passzív aktivitást az aktív aktivitástól? (klikk a like/share gombra vagy tartalom-generálás, kommentelés, továbbküldés)
- Hogyan végezzünk tartalom-elemzést a kommentek alapján? Milyen módszert alkalmazzunk, mely szoftvert használjuk?
- A tartalmak és a közönség-tevékenység longitudinális elemzését milyen módszerrel, milyen rendszerességgel végezzük?
- Csatorna, idősáv, közönség vagy műsorszám szintjén elemezzünk?
- Hogyan tudjuk a konkurenciával kapcsolatos információkat beszerezni?
- Egyáltalán hogyan válasszuk ki az elemzés forrásait? (saját honlap, fórum, fb rajongói oldal, nézői, felhasználói blogok, fb oldalak, tartalmak)
- Kérjünk professzionális segítséget (buzz monitoring) vagy meg tudjuk oldani házon belül?”
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:






