Európai vs. kínai autógyártók: Teljes leválás vagy még szorosabb összefonódás?
Kína azonban olyat tett, amit minden értelemben el kell ismerni.
A szuverenitás feladásával nem kellene sietni mindaddig, amíg a nemzetállamok képesek helytállni döntéseikért.
„Ismétli önagát a történelem? Lehet, de az egyesítés semmiképpen sem jelenthet megoldást a jelenlegi gazdasági csődhelyzetre. Amikor a brüsszeli politikai elit azt hangoztatja, hogy még több Európával kellene a nemzetállamok eladósodottsága miatt kialakult pénzügyi csődöt megoldani, annak van némi abszurd felhangja is. Arra kérik a nemzetállamok vezetőit, hogy adják fel szuverenitásukat, mert különben veszélybe kerül szuverén gazdaságuk. Ügyes, nem? Ha viszont Európa valóban a politikai unió felé halad, akkor sem biztos, hogy helyes a brüsszeli politikai irányvonal. Ennek lényege ugyanis az: a jövőbeni politikai egyesülés ígéretének fejében most növeljük meg a közös mentőalapokat. De mi lesz akkor, ha a politikai unió közben zátonyra fut? Tegyük fel, hogy a nemzetállamok a végsőkig ragaszkodnak függetlenségükhöz, és egy idő után nem lesznek hajlandók finanszírozni a közös mentőalapokat? Erre is megvan az esély. Ebben az esetben viszont hatalmas kárt okoz az a politika, amely a jövőbeni unió terhére vesz fel most bizalmi hitelt a piacon. A történet ugyanis arról szól, hogy a piacnak most el kell hinnie: Európa képes lesz olyan közös akciókra, mind gazdaságilag, mind politikailag, amelyek révén elkerülhetők lesznek a válságok.