A Közgépnek a Strabaggal szövetkezve sikerült lenyomnia és a tönk szélére juttatnia a hazai riválisait.
„A Fidesz, egész pontosan Selmeczi Gabriella közleménye viszont azzal próbálkozik, hogy összemossa az ellenzéki pártok kritikáját, és azokat az előző kormányok által preferált Strabag érdekvédőjeként mutassa be.
»Összeállt a Strabagot Védő Koalíció. …. A Strabag Olajfa Koalíció pártjaival ellentétben örülünk annak, hogy magyar tulajdonú, Magyarországon foglalkoztató, és Magyarországon adózó cégek nyernek el megrendeléseket egyre nagyobb számban«.
Egy kis zavar támadt a kormányerőben, hiszen hogyan lehet az állami pénzekből működő építési piacon nagy szereplő az osztrák Strabag, ha a kormány azzal a nemes szándékkal tolja a milliárdokat a Közgépnek, hogy hazai tőkét erősítse.
A válasz nagyon egyszerű. A Közgépnek a Strabaggal szövetkezve sikerült lenyomnia és a tönk szélére juttatnia a hazai riválisait. Számos zsíros állami megrendelést ugyanis a Strabaggal, vagy annak magyarországi leányvállalataival alkotott konzorciummal nyert meg: a HVG múlt heti száma szerint a kormányváltás óta az uniós forrásból finanszírozott építési beruházásokból 17,29 százalék esik a Közgépre és 13,65 a Strabagra.
Ezért teljes képtelenség azt állítani, hogy labanc politikát folytat és a Strabag érdekeit védi az, aki tisztességes közbeszerzéseket követel. És akkor arról még nem is szóltam, hogy a Közgép másik kedvenc konzorciumi partnere a Demszky Gábor egykori kabinetfőnöke által vezetett cég.”