Az a vezető lehet sikeres a mai világban, aki olyan vállalati kultúrát képes teremteni, amelyet fentebb már leírtam. Egy eredményes vezető számára nagyon fontos, hogy képes legyen inspirálni és felhatalmazni. A dolog úgy működik, hogy a felülről érkező innováció rendszerezett, az alulról jövő pedig kaotikus, viszont sokkal erőteljesebb is. A Google például felismerte ezt, és minden alkalmazottjától azt várja, hogy a munkaideje 20 százalékában olyan innovatív ötletekkel foglalkozzon, amelyek nem kötődnek a konkrét munkaköréhez. Ennek az eredménye a Google AdWords is, amelyet nem az alapítók, hanem egy mérnök fejlesztett ki, és amely több mint 50 százalékban járul hozzá a cég bevételeihez.
Ami pedig Steve Jobsot illeti: bár a stílusa autokratikusnak tűnt, nagyon is hitt az alkalmazottak felhatalmazásában, és egy csomó Apple-dolgozó járult hozzá nagymértékben az olyan sikeres termékekhez, mint amilyen a Mac, az iPod és az iPad. Ezek közül az alkalmazottak közül aztán sokan felépítették a maguk sikeres startupját, azokra a képességekre és tapasztalatokra alapozva, amelyeket az Apple-nél tanultak meg. Jobs egyáltalán nem volt olyan autokratikus, csak nagyon szenvedélyes és inspiráló.
Steve Jobs kapcsán az a kérdés is felmerül, hogy mi a fontosabb a gyorsan változó techvilágban: maga a technológia (az ötlet, az innováció) vagy a vízió (azaz az emberi tényező az előbbiek mögött)? Más oldalról: a startupok felvásárlása inkább tudás- vagy inkább termékakvizíció?
A vízió és annak a képessége, hogy megértsük a piacot és azt, hogy mit értékelnének a fogyasztók, sokkal fontosabb. A technológia inkább csak lehetővé teszi, hogy a vállalkozók innovatív megoldásokat fejlesszenek a fogyasztók számára.
Cégeket többféle indokból vásárolnak fel, többnyire az akviráló vállalkozás üzleti céljai mentén. Van, hogy a szellemi tulajdon/a technológia az érdekes, vagy a piac, ahol a cég domináns szerepet tölt be, és az is előfordul, hogy a startupcsapat tudása és tapasztalatai vonzóak. Például jelenleg kevés a mérnök a Szilícium-völgyben, és gyakran pusztán azért vásárolnak fel cégeket, hogy megszerezzék az ott dolgozó remek munkaerőt.”