„A kóstoló alatt ismét megállapítottam, hogy Tokajnak helye van a világ élvonalában, mind a késői szüret, mind az aszú méltó »vetélytársai« a többi édes bornak. Nincs miért szégyenkeznünk, sőt… Olyan jó lenne, ha végre megértenénk és büszkén vállalni tudnánk, hogy a Tokaji bornak nincsen párja a világon! Ez nem marketingduma!!!
A panel feszegetett egy – évtizedek óta – aktuális kérdést is: Mit lehetne azért tenni, hogy az édes borok fogyasztása növekedjen? A tendencia világszerte érvényes: csökken a nemes édes borok eladása. A borkedvelők inkább a könnyű szárazak felé fordultak. Inkább isznak chardonnay-t, sauvignon blanc-t, mint aszút. Mi ennek az oka és mit lehet ellene tenni? Izabella szépen megfogalmazta, mi az alapvető probléma: a világ nem mindig ismeri fel és díjazza a kiemelkedő teljesítményeket. Végül is Mozart is szegénységben halt meg – és ez a megállapítás Bécsben különösen helyénvalónak tűnt.