„Polip” működik a MÁV-nál

2012. június 11. 20:52

Engem az zavar, hogy ha a MÁV-nál valamit megcsinálnak, akkor az elromlik. Másutt meg nem romlik el.

2012. június 11. 20:52
Bárány Balázs
hvg.hu

hvg.hu: Polip? Ennyire mindenre kiterjedő hálózatra gondol?

B. B.: Itt mégiscsak 35 ezer ember dolgozik, plusz a külső cégek. Arról nem is szólva, hogy amikor a MÁV-nál tapasztalható korrupcióról beszélünk, nem is csak magáról a szervezetről van szó. Amikor a fehérvári felújításnál elkezdtünk panaszkodni, hogy talicskával hordják a bitument, ami szabályellenes, kiderült, hogy a vasút nem is ellenőrzi ezeket a munkálatokat. Az is komoly vitákba került, hogy a vasút műszaki ellenőrei vizsgálhassák a teljesítéseket.

Egy most tavaszi esetben a MÁV végül büntetőfeljelentést tett, mert egy beszállító cég a 25 kilogrammos szenes zsákokba csak 17-18 kilogramm szenet tett. Ezt is nekünk kellett jeleznünk, az embereinket megfenyegették, már az is jelzi az állapotokat szerintem, hogy egy cég ennyire nyilvánvaló csalással bepróbálkozik, mert biztosan azt gondolja, megteheti, nem bukik le.

hvg.hu: Lehet tudni, hogy ezek a cégek kikhez vannak bekötve, akár a MÁV felső vezetésénél, akár a politikában?

B. B.: Én már kikerültem abból a körből, amelyik ezt tudhatta. Fb-tagként jutottak még el hozzám nevek, de hogy ez mennyire volt igaz, nem tudom. De azt hiszem, nem feltétlenül a politikusok ezeknek a mozgatórugói.

hvg.hu: Visszatérve az ön által használt hasonlatra: most mekkora ez a polip, és hány karja van?

B. B.: Nézze, most jött ki egy felmérés, hogy korrupció szempontjából a legrosszabbak között vagyunk Európában. A MÁV is az ország része. És még csak azt sem mondom, hogy legyünk naivak, mert a politikát is emberek csinálják, érdekekkel, kapcsolatokkal. Csak ne menjen túl ez egy hátáron. Engem az zavar, hogy ha a MÁV-nál valamit megcsinálnak, akkor az elromlik. Másutt meg nem romlik el. Egy pályát, ha felújítanak, elvileg három évig nem lehetne lassújelet kitűzni. Másutt nem tűzik ki, nálunk ki kell. Másutt miért nincs ez?”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
szpeater
2012. június 12. 10:02
Fel kellene gyorsítani az állami monopólium megszüntetését minden eszközzel; ha ez nem történik meg, az állami vezetés tönkreteszi szétlopja még azt is, ami megmaradt. Vagy csak hagyja szétrohadni, mert az még a lopásnál is könnyebb.. 2017 volt a piaci nyitás céldátuma, pedig AZONNAL el kéne kezdeni. Minden pénzt a pályára kellene költeni. Ja: Budapest-Nyíregyháza (230km) min.3-3,5ó, június 15-től már minden IC büfékocsi nélkül. (?) A Párizs-London útvonal (kb 450km)2 és fél óra. . 10millió utas/év 28db vonattal. Pininfarina designnal és 2 büfékocsival!
Honfi-fi
2012. június 12. 09:01
Hív a vasút, vár a MÁV!!! Miénk a gyár, vigyük haza című szemlélet.
Sebaj Tóbiás
2012. június 12. 08:12
A MÁV valamikor, még talán Ferenc Jóska, és még talán Horthy idejében katonás fegyelméről, és ahhoz párosuló hierarchikus rendszeréről volt ismert. Egy szolgálatvezetőnek hatalma volt a maga helyén, szava parancs volt, amire csak egyetlen válasz volt elfogadható : értettem. Egy állomásfőnök, egy vasúti tiszt úr volt, de felelőssége is volt mellé. Aztán a vasút szép lassan elkurvult, ami ma van az egy kupleráj, nem egy szervezetten működő nagyüzem.
Dododo
2012. június 11. 22:48
Látom sokan úgy szólnak hozzá, hogy az egész cikket nem olvasták el. Kár. Egy részt azért idemásolok: "B. B.: Ezek arctalan hatalmak, nagyon nehéz megbirkózni velük. Olyan, sötétben létező dolgok, amiket a politika sokszor felmérni sem bír, nem tud köztük eligazodni. Nem irigylem azokat, akik ennek felszámolásában érdemi lépéseket akarnak tenni. hvg.hu: Ezek szerint egy minisztériumi vezető sem tudja ezeket befolyásolni? B. B.: Befolyásolni talán tudja, de dönteni nem. Ez messze túllép az ő lehetőségein. Ezek politikai kérdéssé válnak egy ponton túl, ráadásul ezek a cégek is – éppen a tőkeerejük és kiterjedt kapcsolataik miatt – ha megegyeznek egymással, a magyar gazdaság, a magyar politika nem nagyon tud mit tenni." Amúgy a HVG-s kérdező is próbálja a cikkben simicskázásra terelni a szót, csakúgy mint itt néhány kommentelő - de azért ez nem ilyen egyszerű történet..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!