„Mi volt a céljuk a PIAF-fal?
Kezdetben csak annyit akartunk, hogy a cseh reklámiparral megismertessük, hogy mit gondolnak máshol a kreativitásról és mit jelent máshol profi reklámosnak lenni. Sokan azt mondják, hogy a konferenciáknak végük, a személyes élménynek már nincs ereje, mert ha valaki tájékozódni akar, akkor körülnéz az interneten. Mi viszont abban hiszünk, hogy az interneten kívül is van világ.
Azért a fesztiválbiznisz mégsem működik úgy, ahogy öt-hat éve. Miért válassza valaki épp a PIAF-ot?
Azért nem működik úgy, mert mások a gazdasági feltételek. Tizenöt-húsz évvel ezelőtt a cseh ügynökségek fele járt Portorozba, vagy Cannes-ba. Ma jó, ha egy-két cseh reklámszakember jár el ezekre a fesztiválokra, illetve tavaly még a befizetett regisztrációt is sok ügynökség végül visszamondta. Az ok egyszerű: ezek a fesztiválok nagyon drágák. A PIAF ellenben a hazai és a nemzetközi szakemberek számára is megfizethető, a tematika fókuszált és mindössze két napig tart. Ha megenged némi szerénytelenséget, a régióban még a Golden Drum sem kínál ilyen konferenciaprogramot, mint mi. A verseny részében még előttünk járnak, de ezen dolgozunk.”