Világméretű összeomlás: akadoznak a Meta alkalmazásai
Sok felhasználót érint a probléma: nem működik a Facebook, az Instagram és a Threads sem.
A direkt marketing jövője, illetve most már tulajdonképpen a jelene az adatbázisé, a like-olással viszont nem jön létre adatbázis, az nem tekinthető opt-in-nek.
„Mennyire tudják a cégek a legújabb technológia adta lehetőségeket kihasználni? Sokszor az az érzése az embernek, hogy nehezen »találnak fogást« az újdonságokon a vállalatok.
Vannak mindig olyanok, akik igazi úttörők, akik nagyon ügyesen teszik a kommunikációjuk részévé az újításokat. Van viszont egy olyan réteg, amely az új technológiákkal kapcsolatos tudásnak csak a felszínén mozog, mélyebben nem érti meg, ezért aztán nem is tudja megfelelően használni. Jó példa erre a Facebook, amin nagyon sokan belelkesültek, de odáig kevesen jutottak el, hogy mit tudnak majd kezdeni a követőikkel. Szerintem - és ezt tíz éve mondom - a direkt marketing jövője, illetve most már tulajdonképpen a jelene az adatbázisé, a like-olással viszont nem jön létre adatbázis, az nem tekinthető opt-in-nek, a felhasználók később nem kereshetők meg.
Hogyan hatott a munkára az adatvédelmi és más szabályok megváltozása?
Jellemző, hogy a cégek általában tájékozottak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban, maguk a fogyasztók azonban kevésbé. Érezhető, hogy ebbe az irányba van szükség tájékoztató tevékenységre. Tavaly több törvénymódosítás is történt, ezek között volt néhány olyan is, amelyekben mi magunk is aktívan részt vettünk. Egyes tervezetek tartalmaztak olyan elemeket is, amelyek kimondottan károsak lettek volna a direkt marketing szakma számára. Ilyen volt például a hírközlési törvénynek az a módosítási tervezete, amely előzetes regisztrációhoz kötötte volna az élő operátoros telemarketing hívásokat. Egyébként ez az egyetlen olyan területe a digitális direkt marketingnek Magyarországon, ami még nem opt-in módon működik, minden más már igen. Eddig is szigorú volt tehát a szabályozás, az említett módosítás pedig nagyon sok állás elvesztésével járt volna, hiszen nem lett volna ideje a cégeknek a felkészülésre, de ezt sikerült elkerülnünk. A Szövetség egyébként adatvédelmi szakértőkkel is kapcsolatban áll, akik rajtunk keresztül kedvezményesen adnak tanácsot annak, aki ezt igényli. Ezen kívül szemináriumokon, workshopokon tájékoztatjuk a szakmát, illetve vitatjuk meg a fejleményeket.”