Pressman már az amerikaiaknak is irtó ciki volt: a lehetséges utódja mindent helyreállítana
„Az amerikai nép nevében bocsánatot kérek ezért a viselkedésért” – mondta Bryan E. Leib.
Amíg az elmúlt évekig minőségalapú volt a reklámfilmezés, most olcsó, Canon 5D-7D fényképezőgépekkel csinálnak filmeket, és még boldogok is tőle.
„Min múlik, hogy egy gyártó vagy egy reklámügynökség idehozza-e a munkát? Nyilván fontos az ár.
A legfontosabb az ember és a technika legjobb elegye. Az elmúlt 17 évben most van a legerősebb gárdánk egy új art director vezetésével. Csak azt sajnálom, hogy ebben a gazdasági környezetben kevés a jó kihívás. Féltem a srácokat, tenni kell érte, hogy a fantáziájuk ne süppedjen bele a magyar realitásba. Éhesen várják a jó feladatokat, amiből most kevés akad.
Milyen megélned, hogy amikor elindultatok, piacvezetők voltatok, most pedig több cég között oszlik meg a piac? Te kikre gondolsz, amikor konkurenciáról beszélsz?
Mindenkire, akivel versenyeznünk kell egy munkáért. Nálunk policy, hogy minden esetben jogtiszta szoftvert használunk, viszont tudjuk, hogy a konkurenciáról nem minden esetben mondható el ugyanez. Mi nagy cégként jobban a figyelem középpontjában állunk, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy problémák legyenek az ilyen dolgokból. Vannak, akik nem veszik ezt ilyen komolyan, így persze könnyű olcsóbbnak lenni.
Ma már otthon a saját gépére is bárki feltehet olyan szoftvereket, amelyekkel valamiféle utómunkát el tud végezni. Ez is konkurencia?
Komolyan nem. Jól fogalmaztál, valamiféle utómunkát. Azt sajnálom a legjobban, hogy amíg az elmúlt évekig minőségalapú volt a reklámfilmezés, most olcsó, Canon 5D-7D fényképezőgépekkel csinálnak filmeket, és még boldogok is tőle, hogy otthon próbálnak a színeken csavargatni, persze kevés sikerrel. Közben észre sem vesszük, hogy micsoda különbség van a korábbi évekhez képest. Csak nézzünk meg a reklámfilmeket, amelyeket néhány éve csináltunk, és látni fogjuk, hogy azok technikailag mennyivel jobbak voltak.”