„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A híd történelmi szerkezeti adottságai miatt ennél jelentősebb járdaszélesítés nem volt lehetséges az északi oldalon a felújítás évekkel ezelőtti tervezésekor.
„Mit tesz a BKK a Margit hídon a kerékpáros helyzet további javítása érdekében?
1. A Magyar Kerékpárosklub jelzései alapján és saját tapasztalatainkból is tudjuk, hogy az útpályán mindkét irányban elhelyezett kerékpáros nyom burkolati jelek lekoptak. Új piktogramok felfestése technológiai okokból a tél folyamán nem volt lehetséges, 2012 április elején azonban végleges formában alakítjuk ki őket, ami a korábbinál sűrűbb elhelyezést, a műszaki előírásoknak megfelelő méretű és elrendezésű, vékony, de mégis tartós kivitelű kialakítást jelent. A kivitelezéshez szükséges beszerzések a BKK Közút részéről mar folynak.
2. A Margit híd végleges forgalomba helyezési engedélyének kiadása előtt a déli oldali járdán korábban tervezett rámpák építése, a gyalog-kerékpárút kijelölése nem lehetséges, az veszélyeztetné a hatóság általi forgalomba helyezést. A jelenleg kialakított forgalmi rend közútkezelői hatáskörben történő későbbi módosításról való döntéshez a Pro Regio uniós Közreműködő Szervezet esetleges előzetes jóváhagyására és az aktuális forgalomszámlálási adatokra lesz szükség. 2012 júniusáig forgalmi vizsgálatot és konfliktusvizsgálatot fogunk végezni a hídfelújítás és használatbavétel után kialakuló forgalmi helyzet pontos megismerése érdekében, a gyalogos, kerékpáros és gépjárműforgalomra vonatkozóan, a déli járdáról ezt követően döntünk.
3. A kapcsolódó útszakaszokon, illetve kerékpárutakon a következő korrekciók várhatók:
• A hídfőkben a fokozottan igénybevett, összetöredezett útpálya helyreállítása a BKK útfelújítási programjának részeként valósulhat meg. A Fővárosi Közgyűlés döntése értelmében a híd környezetében az alábbi útfelújításokra kerül sor: Bem rakpart (Lipthay utca – Árpád fejedelem útja), Lipthay utca (Bem rakpart – Margit híd, budai hídfő), Margit krt. (Lipthay utca – Margit utca), Tölgyfa utca (Margit krt. csomópontbál kimaradt szakasz). Az első helyszín felújítása 2013-ban, a többi a Budai fonódó villamos projekt megvalósításával, tervezetten 2014-ben valósulhat meg. Minden útszakaszon a kerékpárral közlekedők igényeire odafigyelünk.
• A jelzőlámpás csomópontoknál a forgalomba helyezési eljárás keretében ellenőrizzük a terv szerinti megvalósulást, és megvizsgáljuk az esetleges kerékpáros forgalmi konfliktusokat, és az adottságok figyelembe vételével törekszünk azok feloldására.
• A Jászai Mari téri felszíni gyalogátkelő engedélyezési tervei elkészültek, megvalósítása 2012 év végig várható. Itt a Pozsonyi út – Balassi Bálint utca irányú kerékpáros kapcsolatok helybiztosítása megtörténik.
• A pesti és a budai hídfő tágabb környezetének kerékpáros szempontú tervezésére a »Budapest belső városrészének komplex kerékpárosbarát fejlesztése« c. projekten belül kerül sor 2012-ben, a kivitelezést 2013-ra tervezzük.”