Testkamerát kapnak a BKK-ellenőrök
A tájékoztatás szerint a társaság több hónapnyi előkészítést követően az első időszakban ötven testkamerával látja el dolgozóit.
A hitelállományt szép lassan le kell dolgozni, de az irreális, hogy erre a BKV saját erejéből képes lesz, előbb vagy utóbb ezt a közszférának meg kell finanszírozni. Interjú.
„mainap.hu - A BKV hiteleinek állami garanciájával a vállalat átmenetileg elkerülte a csődöt, ezzel azonban a probléma nem szűnt meg, csak eltolódott időben.
Vitézy Dávid - Hónapokig attól volt hangos a nyilvánosság, hogy a BKV úgy jár, mint a Malév, csődbe megy. Ha nem történt volna változás, ide vezethettek volna a folyamatok, de változásra azért van szükség, mert a BKV és a Malév között nincsenek párhuzamok. Fájó, de a Malév nélkül működik az ország, budapesti tömegközlekedés nélkül viszont nem. Közfinanszírozásra van szükség, és ez így működik minden fejlett országban és a légiközlekedéssel ellentétben ezt nem csak nem tiltja az EU, hanem külön uniós jogszabály van a tömegközlekedés költségvetési támogatására vonatkozóan.
Az állami garancia biztosításában sikerült előre lépni, de még csak az első lépésen vagyunk túl. Ez valóban nem oldja meg a problémát hosszú távra, de levegőhöz juttatja a BKV-t. Ugyanakkor ez a levegő most nagyon fontos. A hitelállományt szép lassan le kell dolgozni, de az irreális, hogy erre a BKV saját erejéből képes lesz, előbb vagy utóbb ezt a közszférának meg kell finanszírozni, hiszen ezeket a hiteleket nem megtérülő beruházásokra, hanem működésre vették fel az elmúlt években, 2003 és 2009 között.
Másrészt egy olyan 1+1 forintos elvben állapodott meg a kormány és a főváros, amelynek köszönhetően az idén a tömegközlekedés működése biztosított, igaz, ez a fővárostól erején felüli szerepvállalást igényel. (...)
Ezek hosszabb távú projektek. Addig?
Mi lesz addig? A BKK összesen több mint 50 milliárd forint uniós forrást tudott elnyerni a közlekedés fejlesztésére az Új Széchenyi Terv forrásaiból a Kormány támogatásával, ezek között van a BuBi bérbringa-rendszer és villamosfejlesztések is. Az előző kérdésben említett járműbeszerzésről sem tettünk le, de valóban, az még kormányzati döntésre vár. Úgy látjuk, hogy lesznek rövidesen elérhető újabbforrások a közlekedési operatív programban.
Az Európai Bizottság álláspontja szerint a troli- és villamosbeszerzést el kell indítani, tehát a projekt csak késedelmet szenved, nem lett elfelejtve. A most meglévő uniós pénzeket nem lehet 2015 után elkölteni, így most már biztos, hogy ütemekre kell bontanunk a beszerzést a projekt időigénye miatt. Készült erre egy javaslat, ez most a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban van; tekintettel a brüsszeli támogatottságára is, biztos vagyok benne, hogy támogatják majd.
Az infrastruktúra-fejlesztéseink jól haladnak: az 1-3-as villamosok fejlesztésének uniós tárgyalásait sikerült lezárni, a kivitelezést 2013-ban szeretnénk elkezdeni. A fonódó villamoshálózat támogatási szerződését hétfőn írtuk alá; átdolgoztuk a projektet, új elemeket vonunk be. Több mint 10 milliárd forintos uniós támogatást kapunk rá, ez kétszer több, mint a korábbi. Ebbe bekerült a 17-es villamos felújítása, a Széll Kálmán tér rendezésének egy része; reményeim szerint a jövő év második felében itt is elindulhat a kivitelezés.”