A BKV csak levegőhöz jutott

2012. március 26. 10:50

A hitelállományt szép lassan le kell dolgozni, de az irreális, hogy erre a BKV saját erejéből képes lesz, előbb vagy utóbb ezt a közszférának meg kell finanszírozni. Interjú.

2012. március 26. 10:50
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
MSN Mainap

mainap.hu - A BKV hiteleinek állami garanciájával a vállalat átmenetileg elkerülte a csődöt, ezzel azonban a probléma nem szűnt meg, csak eltolódott időben.

Vitézy Dávid - Hónapokig attól volt hangos a nyilvánosság, hogy a BKV úgy jár, mint a Malév, csődbe megy. Ha nem történt volna változás, ide vezethettek volna a folyamatok, de változásra azért van szükség, mert a BKV és a Malév között nincsenek párhuzamok. Fájó, de a Malév nélkül működik az ország, budapesti tömegközlekedés nélkül viszont nem. Közfinanszírozásra van szükség, és ez így működik minden fejlett országban és a légiközlekedéssel ellentétben ezt nem csak nem tiltja az EU, hanem külön uniós jogszabály van a tömegközlekedés költségvetési támogatására vonatkozóan.

Az állami garancia biztosításában sikerült előre lépni, de még csak az első lépésen vagyunk túl. Ez valóban nem oldja meg a problémát hosszú távra, de levegőhöz juttatja a BKV-t. Ugyanakkor ez a levegő most nagyon fontos. A hitelállományt szép lassan le kell dolgozni, de az irreális, hogy erre a BKV saját erejéből képes lesz, előbb vagy utóbb ezt a közszférának meg kell finanszírozni, hiszen ezeket a hiteleket nem megtérülő beruházásokra, hanem működésre vették fel az elmúlt években, 2003 és 2009 között.

Másrészt egy olyan 1+1 forintos elvben állapodott meg a kormány és a főváros, amelynek köszönhetően az idén a tömegközlekedés működése biztosított, igaz, ez a fővárostól erején felüli szerepvállalást igényel. (...)

Ezek hosszabb távú projektek. Addig?

Mi lesz addig? A BKK összesen több mint 50 milliárd forint uniós forrást tudott elnyerni a közlekedés fejlesztésére az Új Széchenyi Terv forrásaiból a Kormány támogatásával, ezek között van a BuBi bérbringa-rendszer és villamosfejlesztések is. Az előző kérdésben említett járműbeszerzésről sem tettünk le, de valóban, az még kormányzati döntésre vár. Úgy látjuk, hogy lesznek rövidesen elérhető újabbforrások a közlekedési operatív programban.

Az Európai Bizottság álláspontja szerint a troli- és villamosbeszerzést el kell indítani, tehát a projekt csak késedelmet szenved, nem lett elfelejtve. A most meglévő uniós pénzeket nem lehet 2015 után elkölteni, így most már biztos, hogy ütemekre kell bontanunk a beszerzést a projekt időigénye miatt. Készült erre egy javaslat, ez most a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban van; tekintettel a brüsszeli támogatottságára is, biztos vagyok benne, hogy támogatják majd.

Az infrastruktúra-fejlesztéseink jól haladnak: az 1-3-as villamosok fejlesztésének uniós tárgyalásait sikerült lezárni, a kivitelezést 2013-ban szeretnénk elkezdeni. A fonódó villamoshálózat támogatási szerződését hétfőn írtuk alá; átdolgoztuk a projektet, új elemeket vonunk be. Több mint 10 milliárd forintos uniós támogatást kapunk rá, ez kétszer több, mint a korábbi. Ebbe bekerült a 17-es villamos felújítása, a Széll Kálmán tér rendezésének egy része; reményeim szerint a jövő év második felében itt is elindulhat a kivitelezés.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jancsipapa
2012. március 26. 18:08
Mintegy ÖTSZÁZ!!! felső vezető kapott prémiumot az állami támogatásból.Kell ötszáz? Esetleg nem lenne elég tizenöt?
korona
2012. március 26. 16:29
Hogy lehet az, hogy ilyen kis (senki) Vitézi Dávid, ilyen fiatalon, ilyen magas pozíciót tölt be és ilyen hatalmas fizetést csap zsebre, amikor kortársainak többsége anyagilag szorongatottan él? Úgy, hogy ő a "NAKÁNAK-A-NAKÁJA" Ha jól sejtem, az Orbán rokonságnak tagja. Úgyhogy ezek után, talán jobb lenne, ha semmiről nem lenne semilyen véleménye se! Az ilyesmi bizony ragályosan terjed a társadalomban, és bizonyos klánok uralják Magyarországot a "saját" embereikkel. Amott meg össze-vissza hazudoznak a vétlen tömegnek mindenfélét, akik - mi mást tehetnek - ha nem is hiszik el, de rábólintanak. Újra csak azt kell állítanom, hogy az Orbánkormány ezidáig SEMMIT NEM CSINÁLT. Az első, ami a legfontosabb lett volna a fizetések és a nyugdíjak összegeinek közelítése a nyugati fizetések és nyugdíjak összegeihez! Ezt ultimatíve CSAK a kezdő orvosok harcolják ki maguknak, ha egyáltalán sikrülni fog nekik. Másodszor NEM TÖRTÉNT MEG A LUSZTRÁCIÓS TÖRVÉNY hatályba léptetése. Harnadszor nemhogy nővekedett volna a foglalkoztatottak száma, hanem még csökkent is, tehát a munkanélküliség ÁLLANDÓSULT. Negyedszer látható az a további rablás, ami az előbbi "köztársaságok" alatt is történt. Ötödször BECSAPTÁK és FOLYAMATOSAN BECSAPJÁK a gyanútlan állampolgárokat. Ebből már arra is következtetek, hogy direkt Orbán tanácsára történik Magyarország folyamatos bírálata az Unió részéről, hogy ő, mint valamiféle hős, vezér, apostol, nemzetvezető stb tetszelegjen a jóhiszemű nemzet előtt. Folyathatnám, de inkább arra indikálok mindenkit, hogy gondolkodjon el a Fidesz nevezetű érdekszövetkezetről.
tarackos
2012. március 26. 15:05
"A BKV csak levegőhöz jutott" Hány lélegeztető gépet lehetne venni a szétlopott vagyonból...;)
Soma
2012. március 26. 14:04
Az IT, FB semmiért sem felel?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!