Jobb, mint Sarah Jessica Parker

2012. március 26. 13:57

Sok ismerősöm mondta, miután látta eredeti hanggal a Szex és New Yorkot, hogy jobb vagyok, mint Sarah Jessica Parker. De rá például hasonlítok.

2012. március 26. 13:57
Spilák Klára
Kreatív

„Próbáltam kitalálni, hogy milyen típusú színésznőket szoktál szinkronizálni, de nem tudtam általánosítani. Számít a külső, vagy a habitus egy-egy szinkronszerepnél?

Nem feltétlenül a külső hasonlóságot nézik a rendezők, mert szerintem a hangszínt sokkal fontosabbnak tartják. Sokszor sötétbarna színésznőket szinkronizálok, talán azért, mert mostanra puhább, lágyabb hangom van. Ez változik az idővel, de azzal is, ahogy folyamatosan tanuljuk a szakmát. Sok színházi kollégám van, akik amúgy kiválóak a színpadon, de nem tudnak szinkronizálni, mert a szinkron egészen más beszédtechnikai tudást igényel. Bár kétségtelen, hogy szinkronizálás közben is bele kell bújni a másik ember bőrébe, de ezt csak hanggal lehet kifejezni. Ehhez –szerintem- mindenképp színésznek kell lenni, mert ez a szakma nem olyan, hogy elvégez az ember egy szinkroniskolát, és attól már mindent tud. Nem elég pontosnak lenni, és akkor kinyitni és becsukni a szájat, amikor a vásznon a színész, hanem kell az érzelmi töltet és az azonosulási képesség. Néha ez jól sikerül. Sok ismerősöm mondta, miután látta eredeti hanggal a Szex és New Yorkot, hogy jobb vagyok, mint Sarah Jessica Parker. De rá például hasonlítok. (...)

A szereplő karakterétől is függ a szinkronszerep?

Ilyen főleg a férfiszerepeknél van, Tom Hanksnek például nincs állandó hangja, más dolgozik a vígjátékain és más a komolyabb filmjein. Hogy ez miért van, nem tudom. Nálam ez Robin Wrightnál fordult elő, akit a Forrest Gumpban eredetileg Nagy-Kálózy Eszter szinkronizált. Akkor jött be az gyakorlat, hogy az amerikaiak bekérték a szinkront. Meg akarták vizsgálni, hogy a hangszínek fedik-e egymást, mert a nevetést, sóhajt az eredetiből kellett betolni a filmbe, és ehhez passzolni kellett a magyar hangnak. De visszadobták, és egy hangcasting után Kaszás Attila helyett Bubik István lett, Eszter helyett meg én. De Robin Wrightot néha Eszter kapja. Julianne Moore-t meg legtöbbször én szinkronizálom, de Kováts Adél és Györgyi Anna is szokta.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
narmer
2012. március 28. 22:34
Jó a Spilák hangja kicsi affekta, kicsit nyafogós, de jó.Sarah J. P., annyira kancsal és csúnya, hogy sok Manolo Blohin cipőt kell mutogatni az X. lábain, hogy ne az legyen a kényszerképzeted, hogy ezt a " szépségideált" akarjék most lenyomni a torkodon. Ld.Oroszlán Szonja, mint Dob utcai szépség.
states
2012. március 28. 22:33
Hát nincs nehéz dolga az interjúalanynak, mert ennél Jessica Parkernél antinőbbet még nem láttam filmvásznon, innentől kezdeve pedig tökmindegy, hogy színésznőnek jó-e vagy nem.
Akitlosz
2012. március 28. 22:33
"jobb vagyok, mint Sarah Jessica Parker." Tényleg? Akkor miért ő szerepel a sorozatban és miért nem a cikkíró? Amíg csal a pár ismerősw tudja, hogy a cikkíró jobb, mint Sarah meg Jessica és Parker, addig kár ilyen cikkel öntömjénezni a füstöt láng nélkül. "Ehhez –szerintem- mindenképp színésznek kell lenni, mert ez a szakma nem olyan, hogy elvégez az ember egy szinkroniskolát, és attól már mindent tud. " SzinkronSZÍNÉSZ képzőnek hívják azt a szakmát. Egész más szakma, mint a színpadon hadonászás. A buszsofőr, meg a kamionsofőr is hasonló szakmák, de valahogy mégis más jogosítvány kell mindegyikhez.
csenge
2012. március 28. 22:33
Az biztos, hogy jobb, mint Sarah Jessica Parker, csak ki az a Sarah Jessica Parker?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!