Nem szabad azt hinni, hogy vásárláskor maga a helikopter kerül nagy összegbe. Általában ez a kisebbik tétel. Az alkatrész-utánpótlás és esetünkben a NATO-elvárásoknak megfelelő műveleti képesség kialakítása kerül sokba. Az orosz hadiipar túl van a Szovjetunió szétbomlása utáni mélyponton. Sok olyan haditechnikát gyártanak, mely keresett cikk lett az egész világon. Több dolog is befolyásolja a Mi-17-es beszerzési és nagyjavítási árát. Először is Magyarország és Oroszország nincs egy katonai szövetségben, másodszor a néhány darabos gépparkkal nem számítunk óriási felvevőpiacnak, végül olyan sok megrendelés van a »Tizenhetesekre«, hogy sorba kell állni a gyártósorról leguruló gépekért. A Mi-17-es jelenleg jó üzlet, ezért az oroszok saját kézbe összpontosítanak mindent, és megragadják az értékesítés minden módját. Ennek keretében tervezik, hogy visszavásárolják a Magyar Honvédség leállított helikoptereit, mivel azok repülőképes állapotba hozhatók. A magyar helikopterekben több ezer óra van még, ezért nagyjavítás és modernizálás után jó áron eladható. Itt jöhet a kérdés, hogy akkor miért nem rendeljük meg eladás helyett a nagyjavításukat?! Az orosz fél által kikalkulált nagyjavítási és modernizálási költségek néha olyan sebességgel változnak, hogy mire összejön a költségfedezet egy-egy megrendelésre, már nem elég az elkülönített pénz. Például, ha a modernizálás és nagyjavítás előtt álló magyar Mi-17-esek közül valamelyiken a korábbihoz hasonló modernizálást szeretnénk megrendelni, már jelentősen többe kerül, mint az előző. Természetesen, ha az összes magyar Mi-17-es nagyjavításra kerül, akkor is további gépeket kell vásárolni a szállítási igények kielégítésére.
Az árakról az USA legutóbbi üzlete adhat támpontot, mert 21 Mi-171-es (Mi-17 V5) helikoptert vett az afgán légierőnek. Egy gép ára így 3,6 milliárd forint, de ez a teljes bekerülési összegnek csak a kisebbik része, mert nincs benne az alkatrész-ellátás, a személyzetek képzése és a kiszolgáló berendezések. Újabb jogos kérdés, hogy akkor az amerikaiak miért nem UH-1-est adtak az afgánoknak a Mi-171-es helyett. Az orosz helikopterek terén van tapasztalata az afgánoknak, ezért csak az ottani eljárásokat kell fejleszteni és szigorítani. Igen nagy feladat lenne (és talán logikátlan is) egy teljesen új hajózó- és repülő-műszaki kultúra bevezetése. Abban az esetben, ha a Magyar Honvédségnél marad az orosz technika, akkor arra is sok pénzt kell elkölteni, továbbá megmarad a bizonytalansági tényező az orosz hozzáállással kapcsolatosan. A felajánlott UH-1N-ek kalkulált bekerülési költsége sokkal kedvezőbb, mint bármely orosz lehetőség. (...)
A felajánlott amerikai helikopterek átlagosan 9000 órát repültek. A tengerészgyalogságnál maximálisan 17500 órát engedélyeztek a helikoptereknek a tengeri sós levegő kártékony hatásai miatt, azonban a gyártó szerint nincs repültóra-korlátozás! Állapot szerint addig üzemeltethető a helikopter, amíg alkalmas rá. Ezt figyelembe véve jelentős üzemidő-tartalékkal rendelkeznek. Rendszeresítésük esetén néhány évig nem kell rájuk nagyobb összeget költeni, ez fontos szempont a jelenlegi pénzszűkös időkben. Nemcsak a beszerzési költségek olcsóbbak az UH-1N esetében, hanem az üzemeltetés is. Az amerikaiak üzemeltetik az orosz technikát, ezért van összehasonlítási alapjuk. Az amerikai adatok szerint kb. ötödébe kerül az UH-1-es üzemeltetése, mint a Mi-17-esé. Az amerikai helikopterek hazai rendszeresítésének vannak egyéb előnyei is. Jelenleg szinte teljesen leállt a repülőeszközökkel kapcsolatos hadiiparunk, melyre jó hatással lenne, ha a Magyarországon használt helikopterek D szintű karbantartási munkálatait itthon végeznék el. Ez munkalehetőséget teremtene, mert szükség lenne magyar szakemberekre, csak a javításhoz szükséges alkatrészt kellene megvenni külföldről. (Jelenleg minden ilyen jellegű költség kiáramlik az országból.)