Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Ha az m1 a Frizbi genitális humorra vevő nézőit szeretné elcsábítani, azzal eleve vesztes térfelet választ.
„Persze nem az a baj, hogy a közmédia nézettséget/hallgatottságot/látogatottságot szeretne növelni, sőt az sem ördögtől való, hogy előbb-utóbb szeretné felvenni a versenyt a kereskedelmi média élvonalával. Csakhogy Belzebubbal nem lehet kiűzni a sátánt: ha a tematikus csatornákra menekült vagy a tévézésről leszokó(félben lévő) rétegek helyett az m1 a Frizbi genitális humorra vevő nézőit szeretné elcsábítani, azzal eleve vesztes térfelet választ. Ha a Dunán leépítik »a határon túli magyarság tévéje« profilt, viszont minden »öreges« szórakoztató tartalom ide kerül (lásd Önök kérték vagy Mága Zoltán - úgy is, mint a csatorna egyetlen »arca«), azzal megkérdőjelezik a Duna létének értelmét (az m1 és a Duna szórakoztató műsorai konkurálnak egymással?), másrészt a profiltisztítás irányával mennek szembe. Ha a Híradó.hu »Tagad az arcon szellentett színésznő« jellegű hírekkel, »közszolgálati« horoszkóppal és »Őforrósága« (alias Pippa Middleton) legújabb titkaival akarja feltornázni látogatói számát, azzal nem a bulvárból élő hírportálok alternatíváját teremti meg, csak adóforintokból csinál még egy olyan oldalt, amiyenből közpénzek herdálása nélkül is számtalan létrejött már.
Ha a Közszolgálati Kódex vagy a Közszolgálati Közalapítvány célkitűzései a színvonal rovására, l'art pour l'art írják elő a nézettség/hallgatottság/látogatottság növelését, azzal csak egy dolgot érnek el: lefelé nivellálják a nézői igényeket. Hogy egy legendás közszolgálati szakember, Czigány György hétről hétre egyre érvényesebbé váló tételét idézzem: »A kérdés az, hogy tudunk-e olyan nyelven értékeset nyújtani, amellyel sokakat lehet megszólítani. Azzal, hogy felmérjük, hogy a hallgató mit szeretne, és mi azt kínáljuk, csak a primitívséget kanonizáljuk.«”