Hollandia
ÉLŐ
Franciaország

Vadonatúj világra bukkantak a Csendes-óceán mélyén, feltűnt egy Barbie-rózsaszín tengeri malac is! (FOTÓK)

2024. június 10. 17:42

Számos új állatfajt fedezett fel egy nemzetközi kutatócsoport.

2024. június 10. 17:42

Fotó: SMARTEX/NHM/NOC

Eddig nem ismert, teljesen idegen kinézetű állatfajokra bukkant a Csendes-óceán legsötétebb mélységeiben egy nemzetközi kutatócsoport. A Clarion-Clipperton zónában, Mexikó és Hawaii között olyan különlegességeket fedeztek fel, amelyeket az emberiség még soha nem látott: olyan lényeket, amelyek egészen más életet élnek, a mélység állandó sötétjében – írja a Science Alert tudományos szaklap.

Ezek a területek a Földön a legkevésbé feltárt területek. Becslések szerint az itt lent élő tíz állatfaj közül csak egyet írt le a tudomány. Ez azon kevés esetek egyike, amikor a kutatók ugyanúgy részt vehetnek új fajok és ökoszisztémák felfedezésében, mint a 18. században”

– fogalmazott Thomas Dahlgren tengerökológus, a svédországi Göteborgi Egyetem munkatársa.

Egy bizonyos mélység alatt az óceán már bejárhatatlan az ember számára, így a 3500 és 5500 méter mélyre már távirányítású robotokkal jutottak le a kutatók. Az expedíció egyik leglátványosabb felfedezése az Elpidiidae családba tartozó átlátszó tengeri uborka, az unicumber névre hallgató élőlény, amely a legnagyobb a most felfedezett példányok közül.

Emellett üvegszivacsok, különböző féregszerű rákfélék, tengeri csillagok, korallok is a tudósok horgára akadtak, illetve megismertek egy látványos Barbie-rózsaszín tengeri malacot is.

A Clarion-Clipperton zóna kutatók által feltárt területét mélytengeri bányászat céljára használják, ami rendkívüli veszélyt tartogat a tengeri élőhelyekre, így a kutatók vizsgálják annak a lehetőségét, hogy védett állatokká nyilvánítsák a most felfedezett fajokat.

Unicumber
Fotó: SMARTEX / NHM / NOC
Barbie-rózsaszín tengeri malac
Fotó: SMARTEX / NHM / NOC

sexykitty-95
2024. június 21. 14:01
🍓 ️ ­É­­r­­­t­­­é­­k­­­e­l­­d­ ­­a­­ ­s­­z­e­x­i­­­ ­­­p­u­n­­c­­i­­­m­a­­­t­­­ 👉 𝐖­­𝐖­­𝐖­­.­𝐗­­𝟏­𝟖­­­.­­𝐅­­­𝐔­­­𝐍
bagira002
2024. június 10. 20:13
Inkább tengeri csillag féle.
bagoly-29
2024. június 10. 18:43 Szerkesztve
Ja, mert ezekben a mélységekben keletkezett a földi élet is! Volt fény (kiömlő magma), hő, ásványi sók, víz, oxigén és széndioxid. Minden ami az élethez kell!