„Az egész világ a rendszerünkön viccelődik” – csődöt mondott az Eb alatt a német vasút

2024. július 03. 10:55

„Évek óta nem volt ilyen rossz bizonyítványa a vasútnak” – a német média sem kímélte a német vasúttársaságot.

2024. július 03. 10:55

Nyitókép illusztráció. Fotó: Deutsche Bahn

A német állami vasúttársaságnál az elmúlt időszakban nem mentek rendben a dolgok. Hosszabb-rövidebb ideig tartó, utasok millióit sújtó sztrájkok bénították meg a vonatközlekedést, a mozdonyvezetők magasabb béreket követelve szüneteltették a munkát –emlékeztetett az Infostart.

Mint írták, az utasok azt remélték, hogy a Deutsche Bahn a nyári szezonra összeszedi magát, tekintettel arra, hogy június 14-e óta Németország ad otthont a labdarúgó Európa-bajnokságnak, amely együtt jár a külföldi és hazai szurkolók áradatával.

A társaság is beismerte: nem nyújtanak megfelelő minőséget

Az elmúlt hetek azonban rácáfoltak az előzetes várakozásokra. 

Az Eb nyitánya óta napirenden vannak a meghibásodások és a késések,

 olyannyira, hogy mindez már a külföldi sajtó érdeklődését is felkeltette. 

Az utasok érdekeit képviselő Pro Bahn egyesület egyenesen úgy fogalmazott, hogy „az egész világ a mi vasúti rendszerünkön viccelődik”. Több német hírportál is idézte a vasút igazgatótanácsának képviselőjét, aki elismerte, hogy 

nem nyújtják azt a minőséget, amit mindenki megérdemel.

A lap idézte összeállításában az ARD közszolgálati televíziót, amely a napokban számolt be arról, hogy egy Hamburg és Berlin között a DB „vezérhajójának” számító, nagysebességű ICE vonaton az utasoknak órákat kellett várakozniuk a meghibásodott fékek miatt.

A média sem kímélte a vasúttársaságot

Még az ARD-nél is is keményebb kritikát fogalmazott meg az ország legnagyobb példányszámú lapja, a Bild

Vonataink gyakrabban késnek, mint eddig bármikor” 

– hangsúlyozta a lap.

A Bild tudósításában arra is felhívta a figyelmet, hogy a német vasút „sétaüzemmódban” van: a vállalat júniusban megdöntötte a pontosság eddigi negatív rekordját. Az új „rekord” szerint minden második nagy sebességű ICE járat késve érkezett meg a célállomásra, a távolsági vonatok mindössze 52,2 százaléka tartotta be pontosan a menetrendet. 

Évek óta nem volt ilyen rossz bizonyítványa a vasútnak” 

– összegezte a Bild.

 

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
a-gyar-2
2024. július 03. 15:58
Ennek is azorbán az oka. Azorbán, azorbán, azorbán, azorbán, azorbán, azorbán, azorbán, azorbán, azorbán.......
Vasalo
2024. július 03. 15:57
És azt miért nem irják meg, hogy a német vasut tönkretétele majdenm 20 éve kezdödött, amikor a diszes Bundestag a börzere akarta vinni a vasutat . Mehrdon ebbe 2009- ben belebukott, de az effektivitás érdekében akkor már elküldtek 150000 vasutast. Azután a 2015 körül a Bundestag még baromibb törvényt hozott , hogy közpénzböl csakis uj strukturális beruházásokat lehet fedezni, minden régi infrastrukturát kizárolg a cég hasznábol lehet. Erre bele is tömtek néhány 10 milliárd eurot, majd a vasut ujra embereket szeretett volna felvenni, voltak idöszakok amikor 50000 uj állás lett volna, ha akadt volna jelentkezö. Folyt. Köv.
blackorion93
2024. július 03. 13:27
Nekem német országban élő vasutas rokonaim mesélték, hogy német ex-náci/posztkomcsi ügynökök járkálnak a máv vonalain azért, hogy kiderítsék azt, hogy magyarországon hogyan lehet ennyire korszerű, pontos , és megbízható vasútközlekedés.
VeTraTa
2024. július 03. 12:32
A Gubacsi hídról mikor írtok?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!