Szijjártó Péter: Három magyar konzul segíti a Fradi-szurkolókat Görögországban (VIDEÓ)
Csütörtök este PAOK–Ferencváros mérkőzést rendeznek a labdarúgó Európa-liga alapszakaszának hatodik fordulójában.
„Évek óta nem volt ilyen rossz bizonyítványa a vasútnak” – a német média sem kímélte a német vasúttársaságot.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Deutsche Bahn
A német állami vasúttársaságnál az elmúlt időszakban nem mentek rendben a dolgok. Hosszabb-rövidebb ideig tartó, utasok millióit sújtó sztrájkok bénították meg a vonatközlekedést, a mozdonyvezetők magasabb béreket követelve szüneteltették a munkát –emlékeztetett az Infostart.
Mint írták, az utasok azt remélték, hogy a Deutsche Bahn a nyári szezonra összeszedi magát, tekintettel arra, hogy június 14-e óta Németország ad otthont a labdarúgó Európa-bajnokságnak, amely együtt jár a külföldi és hazai szurkolók áradatával.
Az elmúlt hetek azonban rácáfoltak az előzetes várakozásokra.
Az Eb nyitánya óta napirenden vannak a meghibásodások és a késések,
olyannyira, hogy mindez már a külföldi sajtó érdeklődését is felkeltette.
Az utasok érdekeit képviselő Pro Bahn egyesület egyenesen úgy fogalmazott, hogy „az egész világ a mi vasúti rendszerünkön viccelődik”. Több német hírportál is idézte a vasút igazgatótanácsának képviselőjét, aki elismerte, hogy
nem nyújtják azt a minőséget, amit mindenki megérdemel.
A lap idézte összeállításában az ARD közszolgálati televíziót, amely a napokban számolt be arról, hogy egy Hamburg és Berlin között a DB „vezérhajójának” számító, nagysebességű ICE vonaton az utasoknak órákat kellett várakozniuk a meghibásodott fékek miatt.
Még az ARD-nél is is keményebb kritikát fogalmazott meg az ország legnagyobb példányszámú lapja, a Bild.
Vonataink gyakrabban késnek, mint eddig bármikor”
– hangsúlyozta a lap.
A Bild tudósításában arra is felhívta a figyelmet, hogy a német vasút „sétaüzemmódban” van: a vállalat júniusban megdöntötte a pontosság eddigi negatív rekordját. Az új „rekord” szerint minden második nagy sebességű ICE járat késve érkezett meg a célállomásra, a távolsági vonatok mindössze 52,2 százaléka tartotta be pontosan a menetrendet.
Évek óta nem volt ilyen rossz bizonyítványa a vasútnak”
– összegezte a Bild.