Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Már nem kell a régi 7-es autóutat használni ahhoz, hogy valaki kerékpárral eljusson legnagyobb tavunkhoz: elkészült a Budapest és a Balaton közötti kerékpárút!
Ha valakit eddig az tántorított volna vissza attól, hogy Budapestről a Balatonra tekerjen, már nem lehet kifogása, ugyanis
ezzel elkészült az EuroVelo nemzetközi kerékpárút-hálózat következő szakasza.
A most átadott szakasz több mint 27 kilométer hosszú, ezzel nagyjából 110 kilométernyi kerékpárúton lehet megközelíteni Budapestről a Balaton keleti csücskét. Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára az átadón úgy fogalmazott, az útvonal teljes, mintegy 108 kilométeres hosszából júniusban forgalomba helyezték a Budapesttől Etyekig tartó szakaszt, július óta már Etyekről egészen a Velencei-tóig, mostantól pedig Balatonakarattyáig is el lehet jutni a fővárosból kerékpárral.
A magyar tengert és a fővárost összekötő kerékpárút megvalósítására ötmilliárd forintot fordítottak. Az útvonal része a nemzetközi EuroVelo 14 nevű európai bicikliút-hálózatnak, amely a német-olasz-svájc határon lévő Boden-tavat köti össze Debrecennel.
Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a sajtótájékoztatón kijelentette, kiemelkedően fontos volt megcsinálni a kerékpárutat, ugyanis az unión belül a harmadik legtöbbet bicikliző nemzet a magyar. A politikus elmondta, ezek a beruházások jó hatással vannak a turizmusra.
Vizer Barnabás, a Magyar Kerékpáros Szövetség sportigazgatója a Mandinernek elmondta, hogy bár a szabadidős és túrakerékpározás szorosan nem tartozik a Szövetség tématerületei közé, nagy örömmel tölti el, hogy hazánkban egyre bővülnek és fejlődnek a kerékpározással kapcsolatos infrastrukturális lehetőségek.
– fogalmazott a sportigazgató, majd azzal folytatta, minél magasabb korosztályban versenyez valaki, annál nehezebb megfelelő és biztonságos körülményeket teremteni az edzéshez, felkészüléshez.
A szövetség vezetője lapunknak úgy fogalmazott, az alsóbb életkorokban a hasonló utak és kerékpáros úthálózatok nagy segítséget nyújtanak a fiatal versenykerékpárosok számára is.
Már több mint 45 ezer kilométert lehet tekerni Európában a hálózaton keresztül. A program célja, hogy az emberekkel még inkább megkedveltessék a biciklizést és preferálják a két keréken való közlekedést az autózással szemben.
Ha az összes tervezett kerékpárút elkészül, az összes útvonal több mint 70 ezer kilométert tesz majd ki.
Magyarországon több EuroVelo-útvonal is átfut kelet-nyugati és észak-déli irányon egyaránt, ráadásul a fejlesztések nem állnak le, ugyanis október 25-re készülhet el a Komárom és Gönyű közötti szakasz, ami a hatos számú EuroVelo része lesz, mely a tervek szerint Franciaország nyugati részétől egészen a Fekete-tengerig tartana.
Amennyiben sikerül határidőre befejezni a munkát, egy hónappal később át is adhatják azt a bicikliseknek. Az EuroVelo-6 kerékpárúton jelenleg zajlik egy másik beruházás is Neszmély és Dunaalmás között, így a jövőben Győrből akár Szentendréig is el lehet kerekezni. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a tervezését a szakasznak, nemsokára indulhat a kivitelezés is.