A 2014 tavaszán induló BuBi miatt kilenc kerületben igyekszik kerékpárosbarátabbá tenni az infrastruktúrát a Budapesti Közlekedési Központ: a fejlesztés 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint, valamint 20 kisebb forgalmirend-módosítást is magába foglal.
2013. november 26. 12:20
p
0
0
9
Mentés
A Budapesti Közlekedési Központ komplex kerékpárosbarát fejlesztésekbe kezd, hogy a jövő tavasszal induló MOL BuBi közbringa-rendszer működési területén a kerékpározás, az autós forgalom és a parkolás is biztonságosabbá váljon. A projekt 9 kerületet érint: a VI. és a VII. kerületben már elkezdődtek a fejlesztések, amelyek 2014 tavaszán a VIII., IX., XI., I., II., V., XIII. kerületben folytatódnak. A tervek szerint a fejlesztések 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érintenek majd, és magukba foglalnak 20 kisebb forgalmirend-módosítást is. A munkálatok várhatóan 2014 nyarán fejeződnek be.
A komplex kerékpárosbarát fejlesztési terv az alábbi intézkedéseket tartalmazza:
a főútvonalakon és a gyűjtőutakon (beleértve a hidakat) is kerékpározhassanak;
kijelölt autóbuszsávokon is lehessen kerékpározni;
kerékpártámaszok és a MOL BuBi gyűjtőállomások környezetének forgalomtechnikai tervezése.
A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul a kerékpárosok és az autósok együttes biztonsága érdekében.
A BKK közlése szerint – az időjárástól függően – a Jósika, a Vörösmarty, a Rumbach Sebestyén, a Kertész, a Klauzál és a Rózsa utcában még az idén felfestik a kerékpáros piktogramokat, és kihelyezik az új forgalmi rendet jelző táblákat.
Miért választják a külföldi turisták a magyar fővárost? Honnan érkeznek elsősorban? Miben kellene még erősödnie Budapestnek? Ezúttal a Magyarországra, különösen a Budapestre irányuló külföldi turizmus kerül a fókuszba: bemutatjuk az eddigi eredményeket és a lehetőségeket.
A Fidesz–KDNP kormányának egy sor váratlan kihívással kellett megküzdenie, nemzetközi kritikák célkeresztjébe került, de a fő irány nem változott: a családok támogatása, a gyermekvédelem és a migráció elutasítása végig fókuszban maradt.
Egy ismeretlen személy háztartási eszközöket helyezett a sínekre Mecsekalja környékén, ami miatt csaknem egy órás késéssel indultak újra a vonatok a Pécs–Budapest vonalon.
A hadgyakorlat célja, hogy a francia és a brit katonák együttes erővel utcai harcokban, házról házra legyenek képesek elfoglalni az egykori szovjet településekről mintázott díszletváros lakónegyedeit.
Majd rájössz mikor a biciklisávodban fognak kivasalni, mert a helyét vagy a buszsávokból, vagy az autóforgalomtól fogják elvenni! Esetleg a járdán felcsíkoznak egy részt kerékpárosoknak, de ott meg nem tudsz majd a gyalogosok között haladni, még úgy sem mint gyalog. Más alternatíva pedig nincs már csak a helyhiány miatt! Egy nagy-csomó méregdrága mérgelődés lesz az egész!