Ezért buknak meg leggyakrabban a tanulóvezetők
A KRESZ-vizsgán tavaly a vizsgázók 44 százaléka nem ment át, míg a forgalmi vizsgán ez az arány 54 százalék.
A kormány rendelettervezete elsősorban a kerékpárok világításra vonatkozik, de a gyerekülések szabályozását is pontosítanák.
Új előírások vonatkozhatnak a kerékpáros közlekedésre a kormány rendelettervezete szerint. A javaslat szerint például a jövőben nem csak a hátsó, hanem az első világításnak is olyannak kell lennie, hogy azt tiszta időben 150 méteres távolságból látni lehessen. A terv szerint a lámpákat ezúttal a kerékpáros magán is elhelyezhetné. A lámpák lehetnének villogó üzemmódúak is: ennek frekvenciáját 120 és 200 között határoznák meg. Ha a biciklis utánfutót vontat, akkor viszont csak egyik lámpája villoghat.
A tervezet megkülönbözteti a dinamós és az elemes – önálló energiaforrású – lámpákat. A dinamós változatnál együtt kell be- és kikapcsolhatónak lenni az első és a hátsó lámpának. A láthatóság eszközei a küllőprizmák is. Ezek helyett alkalmazható lesz fehér fényvisszaverő körgyűrű is a gumiabroncsokon.
A javaslat szerint gyerekülést a két kerék-tengely közé, a hosszanti középvonalban kell elhelyezni. A vezető háta mögött csak külön feltételekkel helyezhető el a gyerekülés: a gyereket az ülésben tartó heveder tegye lehetetlenné azt, hogy abból a gyerek ki tudjon bújni, illetve az ülés lábtartója akadályozza meg azt, hogy a gyerek lába a kerékhez érhessen. A gyerekülés, illetve annak tartozékai nem lehetnek összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetve az azzal együtt forduló szerkezettel.