Csűrték-csavarták a felmérést, hogy leégessék Magyarországot, de csak Romániát sikerült
A szomszédos ország még így sem jutott be a „bezzegek” közé.
Biciklisztrádát terveznek a németországi Ruhr-vidéken, a 85 kilométeres szakasz építése 2014-ben kezdődhet el.
Németország első „gyorsforgalmi kerékpárútja” a Duisburg és a Dortmund melletti Hamm város közti vidéken épülhet meg a Ruhr-vidéki regionális fejlesztési szövetség (RVR) tervei szerint. A rendkívül sűrűn lakott térségben naponta több mint egymillióan ingáznak, többségük valamely szomszédos városba jár dolgozni, az úthálózat ezért túlterhelt és rendszeresek a dugók.
Ezen a helyzeten segíthet a kerékpársztráda, amelynek kialakításánál a fő szempontok ugyanazok, mint az autópályáknál; legyen minél kisebb a szintkülönbség, minél kevesebb a kanyar, és legyen könnyen megközelíthető, vagyis csatlakozzon az úthálózathoz és a közösségi közlekedéshez. Mindennek leginkább a régió használaton kívüli vasútvonalai felelnek meg, a kerékpáros sztráda így vasúti vágányok helyén épülhet meg. A 110 millió euró (33 milliárd forint) költségvetésű beruházás 2020-ra készülhet el.
A szomszédos Hollandiában már 10 kerékpársztrádát használnak az ingázók, sportolók, kirándulók. A tervek szerint ezeket a szakaszokat tovább építik és összekötik, így egy összesen 675 kilométeres bringasztráda-hálózat alakul ki 2025-re, ha sikerül kormányzati támogatást szerezni a 700 millió eurós projekthez – mondta német hírportálok pénteki beszámolója szerint Bart Christiaens holland szakértő. Hozzátette: a fejlesztés révén 1 százalékkal lehet csökkenteni az autóval megtett kilométerek számát, ami nem tűnik nagy eredménynek, de valójában hatalmas értéket, 1,9 milliárd kilométert jelent, és kimutathatóan kedvező hatása lenne a levegő minőségére és a lakosság egészségi állapotára.