Nem húzza az időt az osztrák kormány: máris hazatoloncolná a szíreket
Leállítják a családegyesítéseket is.
Minden hatodik kilométert elektromos közlekedési eszközzel tesznek meg Ausztriában. Az adat főleg a közösségi közlekedésnek köszönhető, de egyre inkább hódít az elektromos kerékpár is: tavaly már minden tizedik eladott bicikli ilyen típusú volt.
Elsősorban a közösségi közlekedésnek köszönhetően a százmilliárd utaskilométer mintegy 16 százalékát valamilyen elektromos meghajtású járművel teszik meg Ausztriában. A fővárosban Bécsben kiemelkedően magas, ötven százalékos az arány. A közösségi közlekedésben főként a vasút, az elővárosi vasút, metró és villamos használatára vezethető vissza ez az adat, de több elektromos autóbuszt és tavaly egy trolibuszt is üzembe állítottak a fővárosban.
Hódít Ausztriában az elektromos kerékpár is. 2012-ben minden tizedik – összesen mintegy 41 ezer – újonnan eladott kerékpár rendelkezett villanymotoros rásegítéssel. Az elmúlt öt évben mintegy százezer elektromos kerékpárt adtak el az országban.
Az elektromotoros robogók száma lassabban emelkedik, a villanymotoros autók használata pedig még gyerekcipőben jár Ausztriában – fogalmaz az Osztrák Közlekedési Klub (VCÖ) egy közleményében. A nyilvántartások szerint összesen négyezer-ötszáz elektromos robogó van üzemben Ausztriában, miközben egyedül tavaly összesen több mint 36 ezer robogót adtak el az országban.
Az Ausztriában forgalomban lévő elektromos meghajtású gépkocsik száma 2010 és 2011 között megháromszorozódott (989-re nőtt), azóta azonban lelassult a folyamat. 2013 közepén mintegy ezerötszáz villanymotoros gépkocsi járta az osztrák utakat, míg a személygépkocsik száma 4,6 millió volt, s 2012-ben összesen 336 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba az országban.