Szentkirályi Alexandra másoknak is ingyenessé tenné a tömegközlekedést
A kormánypárti politikus jó hírt közölt a budapesti kutyásokkal és a biciklisekkel.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2013. május 1-jétől mindkét irányban buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon, amelyet a kerékpárosok számára is megnyit. A sávot kétkomponensű színes hidegplasztikkal burkolják.
A BKK szerint az autók számára a jelenlegi 2*3 forgalmi sáv fenntartása indokolatlan a környék sávelosztása, a fogadó Andrássy úti csomópont kapacitása alapján, így május elsejétől közös busz- és kerékpársávot jelölnek ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a Deák Ferenc tér és a Nagymező utca közötti szakaszon, ezáltal újraélesztve a környék nappali felszíni tömegközlekedését. A fejlesztés részeként a 9-es autóbuszok a hét minden napján, egész nap a jelenlegi 109-es busz vonalán, Óbuda, Bogdáni út és Kőbánya alsó vasútállomás között közlekednek majd.
A közös busz- és kerékpársáv kivitelezési munkáit a BKK Közút végzi saját kapacitásának felhasználásával. A munkák április másodikán kezdődtek. A minél zavartalanabb forgalom biztosítása érdekében a KRESZ táblák cseréjén túli munkákat lehetőség szerint éjszaka végzik. Nagyobb felületű marási és aszfaltozási munka a Bajcsy-Zsilinszky út Harmincad utca és József Attila utca közötti szakaszán 2013. április 19., péntek és 21., vasárnap között lesz. A kivitelezés során itt is az Andrássy úton már sikerrel vizsgázott kétkomponensű színes hidegplasztikot használják fel.
A biciklisek számára burkolati jelekkel biztosítják a csatlakozási lehetőségét az Alkotmány utcai, Andrássy úti és Károly körúti kerékpársávba. A járdán vezetett kerékpársávot a tervek szerint a bevezetést követő 3 hónap tapasztalatai alapján 2013 végéig megszüntetik.
A városvezetés és a BKK középtávú céljai között szerepel a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között a villamosközlekedés visszaállítása. Ennek érdekében „A fővárosi villamoshálózat és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója – megvalósíthatósági tanulmány” című előkészítési projekt keretében többek között vizsgálják a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Váci úton új villamos pályaszakasz építését, mely összekapcsolná Káposztásmegyer és Dél-Buda villamoshálózatát. A tervezett nyomvonal a mai 14-es viszonylat Lehel téri végállomását kötné össze a Nyugati pályaudvar érintésével a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül a Deák téri 47-es és 49-es viszonylatok jelenlegi végállomásával, így megalapozva a belváros fokozatos gyalogosbaráttá alakítását, lehetővé téve a közúti forgalom további csillapítását a belvárosi területeken.