Reformok következnek: kevesebb munkanaptól várnak több gyereket
Drámai a születések csökkenése a szigetországban.
Szigorú büntetésekkel tartaná vissza a szabálysértésektől a kerékpárosokat Tokió. A komoly pénzbírságok mellett a piroslámpát és a stoptáblákat figyelmen kívül hagyókat akár börtönre is ítélhetik majd, igaz a három hónapos szabadságvesztést pénzbüntetéssel is kiválthatják.
Drákói szigorral készülnek lecsapni a visszaeső szabálysértő kerékpárosokra a tokiói hatóságok: a japán főváros ügyészi hivatalának bejelentése szerint hétfőtől eljárást fognak indítani a közlekedési szabályokat figyelmen kívül hagyók ellen, s akár három hónapos börtönnel is büntethetik azokat a biciklistákat, akik átmennek a piroson vagy nem állnak meg a stoptábláknál. A három hónapos szabadságvesztést 50 ezer jenes (mintegy 126 ezer forint) pénzbírsággal lehet kiváltani. Hasonló mértékű büntetésre számíthatnak a rossz látási viszonyok között kivilágítatlan kerékpárral közlekedők, míg a más biciklistákkal párhuzamosan haladókat 20 ezer jenre bírságolhatják meg – írta a Japan Today hírportál.
A hatóságok szigora mögött az áll, hogy Tokióban az elmúlt tíz év folyamán 13 százalékkal nőtt a kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek száma. Ugyanakkor a biciklisek és autósok közötti ütközések száma csökkenő tendenciát mutatott a közelmúltban. A japán fővárosban eddig csak elvétve bírságolták a kerékpárosokat a kisebb szabálysértésekért, csupán kerékpárjaik regisztrációjára kötelezték őket, de ez az intézkedés elsősorban a lopások megelőzését, nem pedig az utak biztonságának szavatolását szolgálta.
Habár 2011-ben összesen kétmillió alkalommal figyelmeztettek kerékpárosokat a tokiói rendőrök, ebből csak 4000 alkalommal, azaz az esetek 0,2 százalékában indult eljárás a vétkesek ellen. Ugyanakkor az új szabálysértési tételek bevezetése egyesek szerint önmagában még nem lesz elég a kerékpáros közlekedés biztonságának javítására. Sokan ugyanis úgy vélik, hogy a probléma Tokió csapnivaló kerékpáros infrastruktúrájára vezethető vissza: annak ellenére, hogy becslések szerint minden nap milliók utaznak biciklin munkába a városban, kerékpárutak csak elvétve vannak, így a kerekesek jobbára a járdán vagy az autók között kénytelenek haladni, ami növeli a balesetek veszélyét.