A bevezetés akadályai
Bár a DER-ek javíthatják a flották költséghatékonyságát és rugalmasságát, az áramszolgáltatók, valamint a szabályozások miatt az integráció bonyolult és időigényes lehet. A DER-ek bevezetése csökkenthetné a flotta hálózati frissítéseihez szükséges időt és költségeket, de sok áramszolgáltató késlekedik az engedélyezési folyamatokkal Amerikában és Nagy-Britanniában is. Mi több, egyes áramszolgáltatók megvonják az elektromos járművek kedvezményes töltési tarifáit, ha a telephely DER-eket is használ.
Ezen túl a DER-ek engedélyeztetése bonyolult lehet, például Los Angeles megyében különösen szigorú tűzvédelmi előírások vonatkoznak az akkumulátoros tárolásra. Ráadásul magasak a kezdeti költségek, hiszen az elektromos teherautók megvásárlása vagy lízingje és a nagy teljesítményű töltők kiépítése önmagában is jelentős beruházást igényel (egy elektromos teherautó 400 ezer, egy nagy kapacitású töltő 100 ezer dollárnál is drágább). Továbbá a DER-ek telepítésének a költsége több millió dollár is lehet, így a beruházás megtérülési ideje 5–8 év, a támogatásokat is belekalkulálva.
Nincs persze általánosan érvényes szabály, a villamosenergia-költségek jelentősen eltérhetnek az egyes áramszolgáltatóknál, és számos tényezőtől függnek, mint például a napszak, a havi csúcsterhelés, a hálózati csatlakozás kezdeti díja, a napelemek és akkumulátorok lehetséges bevétele, valamint a havi fogyasztás mértéke és szerkezete. Mindezek alapján a legjobb töltési stratégia attól függ, hogy az adott áramszolgáltató hogyan árazza az energiát, ezért elengedhetetlen, hogy a flottakezelők pontosan ismerjék a tarifákat, és ennek megfelelően tervezzék meg a járművek töltését. Az áramszolgáltatók ugyanis Amerikában különböző időpontokra állíthatják be a legdrágább csúcsidős áramdíjakat, ami azt jelenti, hogy a flottáknak ehhez kell igazítaniuk a töltési stratégiájukat, ha maximalizálni akarják a megtakarítást.
Pénzügyi ösztönzők bevezetésével, például bővített „make-ready” programokkal és optimalizált időalapú tarifákkal elősegíthetik a DER-ek és a menedzselt töltés elterjedését. Ezek az intézkedések gyorsíthatják a közepes és nehéz teherautók villamosítását, és segíthetik a flottákat az Advanced Clean Trucks szabályozás teljesítésében, miközben az áramszolgáltatók erőforrásait is hatékonyabban használják fel – állapítja meg az RMI tanulmánya.