Meghan Markle más tollával ékeskedik: lekoppintotta egy spanyol város címerét

A sussexi hercegné cégének új logója kísértetiesen hasonlít egy spanyol város címeréhez.

A „Baby Shark” című gyerekdal sorsa végleg eldőlt.
Dél-Korea Legfelsőbb Bírósága elutasította egy amerikai zeneszerző keresetét, miszerint a Baby Shark című gyermekdal producerei plagizálták a művét, ezzel véget vetve egy hat évig tartó jogi csatának – számolt be a BBC.
A bíróság helyben hagyta a két alsóbb szintű bíróság ítéletét, amelyek a Pinkfong nevű dél-koreai cégnek adtak igazat, amely a „doo doo doo doo doo doo” refrénnel rendelkező, 16 milliárdszor lejátszott dal szerzője.
Jonathan Wright 2011-ben rögzített egy változatot a dallamról egy gyermek népdal alapján. A Pinkfong verziója 2016-ban jelent meg. Wright azt állította, hogy ő a szerzői jogok tulajdonosa, de a Pinkfong azzal érvelt, hogy az ő verziója ugyanazon népdal átdolgozása, amely közkincs.
A bíróság úgy döntött, hogy Wright verziója „nem érte el azt a szintet, amely jelentős eltérést jelentene” az eredeti népdalhoz képest ahhoz, hogy önálló műnek lehessen tekinteni, ami azt jelenti, hogy a szerzői jogi törvények alapján nem élvez önálló műként védelmet.
A Pinkfong Baby Shark című dala hatalmas sikert aratott, miután megjelent a YouTube-on.
2020 novemberében, a pandémia csúcspontján, hétmilliárd megtekintés után minden idők legnézettebb YouTube-videója lett. Alig több mint egy évvel később az volt első YouTube-videó, amely elérte a 10 milliárd megtekintést.
A Baby Shark valószínűleg az 1970-es években az Egyesült Államokban született, és nyári táborokban vált népszerűvé. Az egyik elmélet szerint 1975-ben találták ki, amikor Steven Spielberg Cápa című filmje világszerte kasszasiker lett.
Ezt is ajánljuk a témában
A sussexi hercegné cégének új logója kísértetiesen hasonlít egy spanyol város címeréhez.
Nyitókép: YouTube
***