A szerző a Makronóm újságírója.
A Canalys adatai szerint az Apple kínai okostelefon-eladásai tavaly 42,9 millió darabra csökkentek, ami 17 százalékos visszaesés az előző évhez képest. Ez a piaci részesedésük 4 százalékos csökkenését eredményezte, így már csak 15-öt birtokolnak a kínai piacból. Számukra különösen aggasztó, hogy az utolsó negyedévben 25 százalékkal zuhantak az eladásai az előző év azonos időszakához képest.
A hazai márkák előretörése
Ehhez képest a Vivo és a Huawei jelentős növekedést ért el: az előbbi eladásai 11, míg az utóbbié 37 százalékkal nőttek. Ezzel a Vivo piaci részesedése 17, a Huaweié pedig 16 százalékos lett. Amber Liu, a Canalys kutatási menedzsere szerint „az Apple és az iPhone 16 igen komoly versennyel nézett szembe a piacon, a Vivo pedig ezzel egyidejűleg fokozta az együttműködését a szolgáltatókkal, és hatékony marketing-, valamint termékstratégiával törekedett a pozíciójának megszilárdítására a belépő szinttől egészen a felső középkategóriáig”.
A Huawei sikeresen megoldotta korábbi ellátásilánc-problémáit saját chipek fejlesztésével, és tavaly megújította népszerű telefonsorozatát. A vállalat többek között bemutatta a 2800 dolláros, háromszorosan összehajtható Mate XT készülékét, amely Liu szerint felkeltette a prémiumtelefonokra igényt tartó kínai vásárlók figyelmét.