Megnehezíti az oroszok dolgát az ukránok új AI-technológiája
Az ukránok által használt rendszer hetente akár 12 ezer ellenséges felszerelést képes automatikusan azonosítani.
A platform 1,3 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el tavaly. A pornó és a felhasználók által előállított tartalom ötvözése igazi aranybányának bizonyult.
A szerző a Makronóm újságírója.
Számítani lehetett rá, hogy az OnlyFans hatalmas üzleti vállalkozássá növi ki magát, azonban a vállalat tavalyi nyeresége még így is meghökkentő. Keily Blair vezérigazgató szerényen úgy fogalmazott: „Erős évet zártunk 2023-ban”. Az „erős év” konkrétan
1,3 milliárd dolláros bevételt jelentett, amiből a tulajdonosnak, Leonyid Radvinszkij ukrán–amerikai üzletembernek 630 milliónyi csorgott be.
A tartalmat előállító fiókok száma 4,1 millióra, míg a pénzüket elkölteni vágyó „rajongói” fiókoké 305 millióra nőtt. A vállalat a tartalomkészítőknek 6,6 milliárd dollárt fizetett ki a tavalyi év folyamán, ami egyetlen esztendő alatt 1 milliárdos növekedést jelentett.
Bár a platformon nem csak és kizárólag szex- és pornótartalom található, az üzleti fellendülést természetesen azoknak köszönheti. Jelenleg ez a világ legnagyobb és legtöbb bevétellel rendelkező szexoldala, egyben akkora internetes üzlet, amelynek az 50 százalékos haszonkulcsa a méreteihez és a felhasználószámához viszonyítva lemossa a Metát és a Google-t is.
Mi a titok? Csak az ötlet, ami az OnlyFans megjelenéséig senkinek nem jutott eszébe. A platform összekapcsolta az internet kedvenc témáját, a pornót az internet kedvenc tartalom-előállító stratégiájával, a felhasználók által ingyenesen létrehozott tartalommal, majd hozzácsapta az előfizetési és a tartalomgyártók számára a bevételi lehetőséget. Vagyis az OnlyFans lehetőséget teremt a 4 millió tartalomgyártónak, hogy a termékét eladja a 300 millió felhasználónak, majd minden egyszeri utalásból vagy előfizetésből 20 százalékot kap.
Nehezen képzelhető el ennél egyszerűbb és jövedelmezőbb modell a szexipari szegmensben. Egyfelől szakít a pornókészítés „előre fizetős” és nehézkes gyakorlatával, másfelől a nagy videóplatformok bizonytalan, a piaci viszonyok változása miatt ingatag, hirdetésalapú bevételi struktúrájával. Pedig csak az az ötlet kellett hozzá, aminek az összetevői mindenkinek az orra előtt ott voltak: pornó és felhasználók által generált tartalom.