Hosszú távú gondolkodás és kitartás kellene
A nap- és más zöldenergiák terjedése Európában jól példázza, hogy a fenntartható technológiák piaci dinamikájának a felfutása sok időt igényelhet. Az iparág 2000 és 2011 között jelentős növekedést mutatott a technológiai áttörések és az állami támogatások hatására. Az utóbbiak túl gyors csökkentése azonban átmenetileg visszavetette a piacot. Ugyanakkor 2017 után a napenergia aránya az áramtermelésben ismét növekedésnek indult, illetve az elmúlt években már a telepítések világszerte ugrásszerű emelkedést mutattak. Azok a vállalatok, amelyek hosszú távon kitartottak, most profitálnak a napenergia üzleti lehetőségeiből.
A tanulmány készítői összegzésül megállapítják: a vállalatvezetők számára lényeges, hogy hosszú távon gondolkodjanak, és ne reagáljanak túlzottan hamar és szélsőségesen a rövid távú trendekre. A fenntarthatóság hosszú távú előnyeinek a mérlegelése nagyon lényeges a cégek jövőbeli sikeréhez és a globális kihívások hatékony kezeléséhez. A Bain & Company elemzése világosan rávilágít arra, hogy a fenntarthatóság nem csupán etikai, hanem gazdasági szükségszerűség is, amely hosszú távon versenyelőnyt biztosíthat azoknak a vállalatoknak, amelyek képesek integrálni a zöldelveket a stratégiai döntéshozatalukba.
(Forrás: Bain)
Kapcsolódó: