A neves tanácsadó cég, az amerikai Bain & Company friss anyaga szerint idén a vállalatvezetők stratégiai fókusza a fenntarthatóságról más, sürgetőbb témákra terelődött. A növekvő infláció, a mesterséges intelligencia gyors fejlődése és a geopolitikai bizonytalanságok adják ma a vezetői stratégiaalkotás központi témáit. Ám a fogyasztók és az ügyfelek számára egyre fontosabb a zöldszemlélet. Annak ellenére, hogy a vállalatok kevésbé helyezik előtérbe a fenntarthatóságot, a fogyasztók egyre nagyobb aggodalommal tekintenek a klímaváltozásra. A Bain & Company kutatása szerint
a megkérdezettek 60 százaléka jelenleg aggasztóbbnak tartja a klímaváltozást, mint két évvel ezelőtt, gyakran az extrém időjárási események személyes megtapasztalása miatt.
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) adatai alapján egy 2 °C-os globális hőmérséklet-emelkedés a tőkeköltségek több mint 1 százalékos növekedését eredményezheti, ami az S&P 500 index részvényeinek tőkeértékét akár 6 ezermilliárd dollárral csökkentheti.
A fenntarthatósági célok messze vannak
A céges fenntarthatósági mutatókat mérő Carbon Disclosure Project (CDP) jelentése rámutat, hogy a vállalatok körülbelül 30 százaléka nem éri el a Scope 1 és 2 kibocsátáscsökkentési céljait, míg közel felük a Scope 3-at sem képes megvalósítani. (A CDP egy nemzetközi nonprofit szervezet, amely globális jelentési rendszert működtet vállalatok, városok, államok és régiók számára a környezeti hatások kezelésére.)