Egyetlen ábrán a világ leglátogatottabb weboldalai
2024. augusztus 03. 20:28
A Google-t nem lehet letaszítani a trónról, Elon Musk pedig jó lóra tett, amikor megvásárolta az immár X néven futó Twittert – és ha már X, igen, a top 15-ben van pornóoldal is.
Több mint 5,4 milliárd ember használja rendszeresen az internetet, ami a világ népességének 67,1 százaléka. A Visual Capitalist a SimilarWeb júniusi adatai alapján gyűjtötte össze és tette egyetlen ábrára azt a tizenöt oldalt, amelyet a legtöbben nyitottak meg eddig 2024-ben.
A világ legforgalmasabb webhelye továbbra is a Google, amely a globális forgalom 18 százalékáért felel. Az Alphabet tulajdonában lévő oldalon naponta több mint 8,5 milliárd keresést kezdeményeznek, e szám mellett labdába sem rúghatnak mások. A második helyezett ráadásul a szintén az Alphabet-istállóhoz tartozó YouTube lett, 6,96 százalékos részesedéssel.
Hasítanak a közösségi felületek is, a Meta két oldala, a Facebook (15 milliárdos havi felkeresés) és az Instagram (7 milliárdos látogatás) 3,41, illetve 1,55 százalékos forgalmat generál, az ötödik helyre pedig egyáltalán nem csendben megérkezett Elon Musk korábban Twitter, immár X néven futó oldala a maga havi 6 milliárd megtekintésével.
A kínai keresőóriást, a Baidut (4 milliárd bekukkantás) a Wikipédia követi szintén 4 milliárd látogatással – helyezésének különlegessége, hogy ez az egyetlen olyan oldal a listában, amely nem profitorientált webhelyként működik.
A tízes rangsort a Yahoo!, az orosz Yandex és a szintén metás WhatsApp zárja havi 3-3-3 milliárd látogatóval, a 11. helyre azonban ugyanekkora felhasználási mutatóval megérkezett a ChatGPT, ami jól tükrözi az új technológia hihetetlen népszerűségét.
A Reddit-felhasználók a tizenkettedik helyre repítették oldalukat, aztán jön a kakukktojás. A cseh Xvideos a full felnőttartalmával a tizenharmadik helyet szerezte meg – havonta kétmilliárd látogatás zajlik a pornóbirodalomban. A TikTok a tizennegyedik helyen végzett, míg a listát az Amazon zárja.
Az ábrán is azonnal látható az Egyesült Államok dominanciája: a tizenötből tizenegy pozíciót foglalnak el az amerikaiak, kínai ezzel szemben csak kettő szerepel rajta, ezek azonban együttesen a globális forgalom 1,49 százalékáért felelnek.
***
Kapcsolódó:
Fotó: Ron Lach
További cikkeinket, elemzéseinket megtalálják a makronom.hu oldalon.
A Google energiaigénye olyannyira elszállt, hogy az internetes óriás most már fúziós energiát is hajlandó vásárolni jövőbeli adatközpontjaihoz. A techvállalat ugyanis elismerte, hogy a kibocsátásai 50 százalékkal nőttek 2019 óta, miközben az adatközpontok energiafogyasztása 2020 óta megduplázódott.
A közlekedésfejlesztési projekt világszinten is kiemelkedő.
p
1
0
1
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 61 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
paperfellow
2024. augusztus 04. 03:53
Valaki beveszi azt, hogy a tic-toc csak kétmilliárd letöltést hoz össze egy hónap alatt? Tehát egy átlag kínai havonta csak másfél videót néz meg? És akkor a nyugati találatok még sehol?
Tulajdonképpen akkor miért is akarják betiltani?
A 15-ből egyetlen 1, a wikipedia közvetít némi kultúrát, némi értéket.
Nem meglepő, hogy a dopaminra épülő "közösségi" média tarol, viszont a magyar elnevezését nem ártana már megváltoztatni, mivel nem sok köze van a közösségekhez, tisztelet a "tagok" között a néhány kivételes csoportnak, akik az offline térben is valódi közösségként működnek. A "közösségi" szó itt szimpla becsapás, elhiteti az emberekkel, hogy tartoznak valahová, ami nem igaz.
Tudna valaki korrekt elnevezést ezekre az oldalakra a közösségi szó helyett?