Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
A Google-t nem lehet letaszítani a trónról, Elon Musk pedig jó lóra tett, amikor megvásárolta az immár X néven futó Twittert – és ha már X, igen, a top 15-ben van pornóoldal is.
A szerző a Makronóm újságírója.
Több mint 5,4 milliárd ember használja rendszeresen az internetet, ami a világ népességének 67,1 százaléka. A Visual Capitalist a SimilarWeb júniusi adatai alapján gyűjtötte össze és tette egyetlen ábrára azt a tizenöt oldalt, amelyet a legtöbben nyitottak meg eddig 2024-ben.
A világ legforgalmasabb webhelye továbbra is a Google, amely a globális forgalom 18 százalékáért felel. Az Alphabet tulajdonában lévő oldalon naponta több mint 8,5 milliárd keresést kezdeményeznek, e szám mellett labdába sem rúghatnak mások. A második helyezett ráadásul a szintén az Alphabet-istállóhoz tartozó YouTube lett, 6,96 százalékos részesedéssel.
Hasítanak a közösségi felületek is, a Meta két oldala, a Facebook (15 milliárdos havi felkeresés) és az Instagram (7 milliárdos látogatás) 3,41, illetve 1,55 százalékos forgalmat generál, az ötödik helyre pedig egyáltalán nem csendben megérkezett Elon Musk korábban Twitter, immár X néven futó oldala a maga havi 6 milliárd megtekintésével.
A kínai keresőóriást, a Baidut (4 milliárd bekukkantás) a Wikipédia követi szintén 4 milliárd látogatással – helyezésének különlegessége, hogy ez az egyetlen olyan oldal a listában, amely nem profitorientált webhelyként működik.
A tízes rangsort a Yahoo!, az orosz Yandex és a szintén metás WhatsApp zárja havi 3-3-3 milliárd látogatóval, a 11. helyre azonban ugyanekkora felhasználási mutatóval megérkezett a ChatGPT, ami jól tükrözi az új technológia hihetetlen népszerűségét.
A Reddit-felhasználók a tizenkettedik helyre repítették oldalukat, aztán jön a kakukktojás. A cseh Xvideos a full felnőttartalmával a tizenharmadik helyet szerezte meg – havonta kétmilliárd látogatás zajlik a pornóbirodalomban. A TikTok a tizennegyedik helyen végzett, míg a listát az Amazon zárja.
Az ábrán is azonnal látható az Egyesült Államok dominanciája: a tizenötből tizenegy pozíciót foglalnak el az amerikaiak, kínai ezzel szemben csak kettő szerepel rajta, ezek azonban együttesen a globális forgalom 1,49 százalékáért felelnek.