Csakhogy még mindig jelentős leküzdendő nehézségek vannak a mesterséges intelligencia és a robotok manipulációjában, illetve az ezek interakcióját vezérlő szoftverek fejlesztésében. Bár az amerikai befektetőház szerint a tömeggyártású, általános célú emberformájú gépek előtt álló akadályok előbb-utóbb meghaladhatók lesznek, e robotok hosszú életképessége még nem bizonyított.
A szakértők a rendelkezésre álló technológiákat felhasználó humanoid robotok iránt jelentős keresletet várnak a strukturált környezetben, például a gyártásban. Ilyen terület lehetaz elektromos járművek összeszerelése és az alkatrészek válogatása. Az iparági kutatások szerint Kínában a gyártás mintegy 70 százalékát már ma is gépek és automatizált rendszerek végzik, míg csupán 20 százalékát a kézi munkaerő és 10-eta menedzsment. Mivel a humanoidok rugalmasak, és képesek alkalmazkodni az összetett munkafolyamatokhoz, ezzel növelhetik az ipari automatizálás piacát.
Különösen jól használhatók ezek a veszélyes, piszkos és unalmas munkaterületeken, így például a bányászatban, a katasztrófaelhárításban, az atomreaktorok karbantartásában és a vegyipari gyártásban prognosztizálnak irántuk potenciális keresletet. A vásárlók hajlandók lehetnek magasabb árat fizetni azokért a robotokért, amelyek olyan veszélyes munkákat tudnak elvégezni, amelyeket az emberek nem szívesen vállalnak. Ráadásul olyan ágazatokban is bevethetők, ahol nincs elég dolgozó.
Feltételezve az autógyártás és az előbb felsorolt veszélyes tevékenységek esetében az 5–15 százalékos munkaerő-helyettesítési arányt, a humanoid robotok iránti kereslet globálisan elérheti az 1,1–3,5 millió darabot. A legjobb befektetési lehetőségek pedig jelenleg az alkatrészgyártókban rejlenek.
Kapcsolódó: