Várhatóan az idén a Huawei megerősíti, hogy teljes mértékben számolni kell vele az okostelefonok, okoseszközök és távközlési berendezések globális piacán. A japán Nikkei lap szerint ez jó pillanat lenne arra, hogy Washington felismerje, a Huawei elleni további szankcióknak csak csökkenő hozadéka lesz, és inkább keresnie kellene a lehetőségeket az amerikai technológiai háború stratégiájának újrakalibrálására.
Az elemzők előrejelzése szerint a Huawei az idén akár 100 millió telefont is értékesíthet. Ez még mindig jócskán lemaradna az Apple és a Samsung Electronics, vagy a saját 2019-es rekordeladásai mögött, amikor 240,6 millió telefont tudtak eladni, de jelentős fellendülés a 2022-ben értékesített 30,5 millióhoz képest. Ezzel a Huawei újra az öt legnagyobb globális telefonmárka közé kerülne.
Furcsa módon az ázsiaicég eredeti fókuszpontja, a telekommunikációs berendezésekkel foglalkozó üzletága csekély globális piaci részesedési veszteséggel megúszta az USA által 2019 óta alkalmazott piaci nyomást. Mint ismert, a világ számos országában hívták fel a figyelmet a vállalatra, mondván nemzetbiztonsági kockázatot jelent.
A támadás kivédése nagyrészt a Huawei vezető szerepének köszönhető, mégpedig az otthoni 5G-hálózatok kiépítésénél. A vállalat hatalmas kínai piaca ellensúlyozta az olyan piacok elvesztését, ahol az Egyesült Államok sikeresen lobbizott a hatóságoknál, mint például Ausztráliában.
A távközlési berendezések üzletágát sikerült stabilan tartaniuk, fellendültek a telefonértékesítések és megjelentek olyan új üzletágak is, mint az autóipari rendszerek.