Bár a C919-es Kínában készültnek mutatja magát – mutatott rá az amerikai üzleti média –, mégis ugyanazt a hajtóművet használja, mint az Airbus A320 neo, a cég legújabb generációs keskeny törzsű gépe, amelyet a CFM International francia–amerikai vegyesvállalat tervezett.
A Comac repülőgépgyártó azért elért üzleti sikereket is Szingapúrban: 50 megrendelés a Tibet Airlinestól (40 C919-es és 10 ARJ21-es, ez egy regionális repülőgép), 30 C919-es a brunei Gallop Air vállalattól, hat ARJ21-es a Henan Civil Aviation Development and Investment Companytól – ez csupán az első napok mérlege.
Arról nem is beszélve, hogy a vállalat további 300 repülőgépről folytat tárgyalásokat. Ez fontos pillanat a Comac számára, amely azt mutatja, hogy külföldön is van érdeklődés a gépére azt követően, hogy az elmúlt években a cég a kínai belföldi piacon több mint ezer megrendelést könyvelhetett el.
Néhány nemzetközi szakértő szerint a távol-keleti cég jól is járhat a jövőben. „Mivel az Airbus és a Boeing nehezen tudja növelni a gyártást, hogy megfeleljen a keresletnek, hiába vannak rogyásig megrendelésekkel, a Comac azoknak, akik sürgősen gépet akarnak, akár életképes alternatívát jelenthet” – vélte egy paci elemző.
Egyelőre nincs nemzetközi engedély