A kézműves sörök napjainkban reneszánszukat élik, ám robbanásszerű elterjedésüket egy meglehetősen hosszú, úgynevezett homogenizációs időszak előzte meg. A XX. század során, egészen az 1980-as évekig a kisebb sörgyárak rendszerint tönkrementek, beszüntették a tevékenységüket, vagy nagyobb tőkével ellátott vetélytársaik egyszerűen felvásárolták őket. Belgiumban működő főzdék száma például 3000-ről (1900) 143-ra (1980) csökkent. Csehszlovákiában pedig a szocialista államosítási törekvések következtében 1989-re mindössze egy kisüzemi szereplő maradt fenn.
A múlt századra jellemző technológia fejlődés automatizálta a termelési folyamat egy részét. Az úthálózatok minőségének a javulása könnyebb és hatékonyabb szállítmányozást, áruelosztást tett lehetővé. A méretgazdaságossági előnyök érvényesültek, tehát kifizetődővé vált árucikkeket – így tehát sört is – nagy mennyiségben termelni. A nagyobb tőkével ellátott piaci szereplők több forrást fordíthattak a marketingtevékenységeikre, miközben az apróbb gyártók nem engedhettek meg maguknak hasonló promóciós lépéseket, így fokozatosan kiszorultak a versenyből.
2016 – a csúcsév
A sörpiac meglehetősen standardizálttá, homogénné vált. A nagyüzemi főzdék célja jól láthatóan az volt, hogy minél szélesebb fogyasztói csoportokat szólítsanak meg, lehetőség szerint minél kevesebb anyagi ráfordítás árán. A prominens gyártók tehát a termékpalettáikat a közízléshez igazították, ami termékréseket, kielégítetlen fogyasztói igényeket eredményezett.
Az amerikai fogyasztói preferenciák az 1950-es évektől datálva fokozatosan eltolódtak a nagyüzemi főzdék termékeiről a kisebb szereplők produktumai felé. Az Egyesült Államokban egyébként egészen 1978-ig tiltva volt minden, nem kereskedelmi célzattal végbemenő sörfőzési tevékenység. Ezt követően Jimmy Carter elnök 200 gallon (1 gallon = 3,79 liter, tehát nagyjából 758 liter) sör főzését engedélyezte adómentesen olyan háztartások esetében, ahol kettő vagy több, az alkoholfogyasztási korhatárnál idősebb felnőtt élt együtt.