A Tesla S 2016 utolsó negyedévében 12 700 példányban kelt el, 2023 harmadik negyedében (az utolsó, összegzés előtti mért időszakban) 5985-ben. A másik kezdőmodell, az X az indulás évében 9500 esetben talált gazdára az utolsó negyedévben, hét évvel később tízezren vásárolták meg az autót.
Jól látszik, mi történt, amikor a vállalat piacra dobta a luxusmodellek után a Model 3 és a Model Y terméket. Míg az első két típus branderősítő szerepet kapott, az olcsóbb és nagyobb számban gyártott modellek már a nagy menetelés mozgatórugói lettek.
A Model 3 első mérhető adata 2017 utolsó negyedévéből származik, akkor 1550 darabot adtak el belőle. Ugyanez 2023 harmadik negyedévében már 117 074 volt. Az Y esetében még brutálisabb az ugrás: a 2020-as utolsó negyedév 35 123 darabjáról tavaly 302 ezerrel zárta a harmadik negyedévet a Tesla.