Biztosan többen jártunk már úgy, hogy egy reklámra rákattintottunk, vagy egy specifikus terméket kerestünk az interneten, majd napokig csak ahhoz hasonló hirdetésekkel találkoztunk. Néha számunkra is igen hasznosak lehetnek ezek a személyre szabott reklámok, azonban olykor igencsak bosszantók.
A személyre szabott hirdetésekért a sütik (angolul cookie-k) a felelősek, amelyek több adatot gyűjtenek, mint gondolnánk. A nemzetközi törvények, például az EU általános adatvédelmi rendelete (GDPR) miatt ma már számos weboldalnak engedélyt kell kérnie a cookie-k használatához.
Valójában igen hasznosak ezek a sütik, hiszen nélkülük minden alkalommal be kellene jelentkeznünk, miután elhagyunk egy webhelyet, vagy újra fel kellene töltenünk a bevásárlókosarunkat, ha véletlenül bezártuk az oldalt. Tehát összességében javítják a felhasználói élményt.
Azonban nem minden süti egyforma. A harmadik féltől származó cookie-kat olyan oldalak generálják, amelyek eltérnek attól, amelyen a felhasználók éppen böngésznek (általában azért, mert az adott oldalon található hirdetésekhez kapcsolódnak). Ezek teszik lehetővé a hirdetők vagy az elemzőcégek számára, hogy nyomon kövessék a böngészési előzményeinket az internet minden olyan oldalán, amely az ő reklámjaikat tartalmazza. Azonban valljuk be, gyakran sietősen elfogadjuk az összeset, csak hogy minél hamarabb a kívánt oldalra léphessünk.
Tehát bár igen kényelmes a böngészés sütikkel, valójában aggasztó, hogy még azt is képesek lekövetni, mit csinálunk az adott weboldalon, és honnan jelentkeztünk be. A Google ennek kiküszöbölésére úgy döntött, hogy