A BASF vezérigazgatója, Martin Brudermüller szerint a kockázatot nem a kínai befektetések növelése, hanem a Pekingtől való távolódás és a geopolitikai aggályokra épülő visszahúzódás jelenti. A vállalat éppen 10 milliárd dollárt fektet be egy Kínában épülő vegyiüzembe.
Hasonlóan nyilatkozott a Volkswagen főnöke, Arno Antlitz is, aki kijelentette:
cégének esze ágában sincs lemondani a kínai piacról.
A VW egyébként is szorult helyzetben van: a kínai BYD autógyártó éppen az idén előzte meg Kínában az értékesítés területén, a vállalat pedig mindent megtesz, hogy a tortából újra a lehető legnagyobb szeletet tudja a tányérjára pakolni. A hetekben ezért ismét megerősítette elkötelezettségét a hszincsiangi autógyár mellett, figyelmen kívül hagyva még azokat az aggodalmakat is, amelyek az ujgurok elleni bánásmódra mutatnak rá a régióban.
A Siemens vezérigazgatóját, Roland Buscht szintén nem érdekli a német kormány nyomásgyakorlási kísérlete. Mint mondta, a kínai ügyfelek nem csak vásárolnak tőlük, de igényességükkel és elvárásaikkal folyamatos innovációkra ösztönzik a céget, éppen ezért nem csak, hogy megvédi a vállalat piaci részesedését Kínában, de mindent megtesz annak bővítése érdekében is.