Olyan lázadás volt Amerikában, ami mindenki életét meg fogja változtatni
Így vagy úgy, de sikerült újra olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy alkalmazkodnunk kell. Varga Mátyás Zsolt írása.
A Google is felzárkózik a Microsofthoz, azonban nem egy Bing 2.0-ra kell számítanunk. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan fog kinézni – és működni – a népszerű keresőmotor.
Ahogyan a Microsoft is – az OpenAI-al együttműködve – felszerelte keresőmotorját mesterséges intelligenciával (MI), úgy a Google is hasonlóan cselekszik – ám nem pontosan úgy, ahogyan a konkurens vállalat, azaz a Microsoft tette. Ugyanis Nem chatbottal bővíti a Google a világ legismertebb keresőjét, inkább „tippekkel” és „összefoglalókkal”.
Liz Reid, a Google keresésért felelős alelnöke be is mutatta a felturbózott Google-t. A keresőmotorba beírta: „Miért olyan népszerű még mindig a kovászos kenyér?”, a Google pedig a találatok fölött egy kis négyzetben azt is részletezte, hogy milyen jó ízű a kovász, és milyen egészségügyi pozitívumai vannak. Emellett a keresőmotor azokat a linkeket is megjelenítette, amelyek alátámasztják a mondatait. A Google ezt „mesterségesintelligencia-pillanatképnek” nevezi – derül ki a The Verge írásából.
Emellett azt is kérhetjük a Google-től, hogy részletesebben mutasson rá a forrásaira. Reid szerint ez a különbség a Google és más vállalatok által használt MI között. (Természetesen nem említett nevet, de sejthetjük, melyik vállalatra gondolhatott elsősorban.)
„Azt szeretnénk, hogy amikor az MI-nk kijelent valamit, azt is mindenképp közölje velünk, hogy az információ milyen forrásból származik, és hol lehet bővebben olvasni a témában”.
Ezután Reid vezeték nélküli hangszórók potenciális vevőjelöltjeként tesztelte a keresőmotort. Ezúttal a rövid összefoglaló azt részletezte, hogy mire kell odafigyelni egy ilyen hangszóró vásárlásánál, amennyiben a számunkra legideálisabb megoldást keressük: akkumulátor-üzemidő, vízállóság, hangminőség. Emellett szűrni is lehet, például bizonyos árkategóriák között.
A The Verge szerint így fog kinézni a Google keresési oldala. A mesterséges intelligenciával felturbózott keresőmotor színes, és semmiben sem hasonlít az eddig megszokott Google keresőre.
A használatához azonban meg kell felelnünk egy-két kikötésnek: ahhoz, hogy hozzáférjünk ehhez az MI-funkcióhóz, be kell jelentkeznünk a Search Generative Experience (röviden SGE) nevű új funkcióra, amely a szintén új Search Labs nevű funkció része. Nem minden keresésre érkezik majd MI-válasz – az AI csak akkor jelenik meg, ha a Google algoritmusai úgy ítélik meg, hogy érdemes javaslatokat tenni a témában.
A The Verge munkatársa azonban azt állítja, hogy tesztelései során az MI akkor is megjelent, ha csokis kekszre, Adele-re, a közeli kávézókra vagy 2022 legjobb filmjeire keresett. A Google vezetői azt nyilatkozták, hogy az SGE egy kísérlet. De azt is világosan kijelentették, hogy az emberek keresési módjának hosszú távú, alapvető változását látják az új projektükben.
„A keresési találatok tetején megjelenő kis tippdoboz a Google részéről apró lépésnek tűnhet a Microsoft Bing újratervezéséhez vagy a ChatGPT-hez képest. Az SGE azonban az első lépés lehet afelé, hogy teljesen újragondoljuk azt, hogy hogyan keresünk” – fejti ki véleményét a The Verge.
Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a Google-nek valószínűleg a keresések felturbózása anyagilag is jobban megéri, hiszen bevételeinek hatalmas részét képezi a Google keresőmotor. Ennek tudatában nem meglepő, hogy a keresőmotort fejlesztik a Google Bard helyett.