Itt az MBH Bank, a legnagyobb hazai pénzintézetek kihívója 

2023. május 05. 08:05

Néhány nappal ezelőtt, 2023. április 30-án megvalósult az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. fúziója, május 1-jétől a létrejött hitelintézet – MBH Bank Nyrt. néven – új, egységes arculattal  jelent meg a banki palettán.

2023. május 05. 08:05
null

Halaska Gábor írása a Makronómon.

írása a Makronómon.

Április utolsó napjaiban, a május elsejével véget érő hosszú hétvégén a fúzióhoz kapcsolódó technikai és informatikai átállás is sikeresen lezajlott. Az alapos, mintegy két esztendeje zajló előkészületeknek és az átállás ütemtervszerű megvalósításának köszönhetően a bank az előre jelzett határidőre újra üzembe helyezte az érintett rendszereket és csatornákat. 

Ez azt jelenti, hogy május 1-jétől az MBH Bank szolgáltatásai már zavartalanul működnek, május 2. reggel óta pedig a bankfiókok is a szokásos nyitvatartás szerint várják az ügyfeleket. 

Ezzel lezárult a Magyar Bankholding keretében több mint két éve tartó fúziós folyamat, amely révén létrejött Magyarország második legnagyobb, tisztán magyar tulajdonú hitelintézete 

– derül ki a pénzintézet közléséből.

Az MBH Bank jelenleg mintegy

kétmillió lakossági és vállalati ügyfelet szolgál ki. Összesített mérlegfőösszege meghaladja a 10 600 milliárd forintot, ezzel Magyarország második legnagyobb bankja. 

A banknál elhelyezett betétállomány 6500 milliárd forint, míg a bruttó hitelállomány 5000 milliárd forint felett alakul. Jogelődjeinek köszönhetően az MBH Bank már az indulásakor piacvezető számos területen, többek között a vállalati szegmensben, azon belül is a mikro-, kis- és középvállalati hitelezésben, a lízingpiacon és az agrár- és élelmiszeripari üzletágakban. 

Az egyesülést követően 

az MBH Bank rendelkezik a legnagyobb fiókhálózattal, közel 500 helyen várják az ügyfeleket személyesen. Emellett az egyik legkiterjedtebb hazai ATM-hálózatot is ez a bank üzemelteti, országszerte 800 ATM áll rendelkezésre a készpénzfelvételhez, 

ebből közel 140 berendezésen pedig befizetni is tudnak készpénzt számlájukra az ügyfelek.

„Egy sikeres és Európában példanélküli léptékű és sebességű, hármas bankfúzió végén vagyunk, melynek lebonyolításáért ezúton is szeretnék köszönetet mondani 10 ezer kollégámnak és sok száz partnerünknek, akik nélkül nem tudtuk volna ilyen gördülékenyen véghez vinni ezt az egyesülést. A fúzió vége ugyanakkor új kezdet: a stabil alapokra dinamikus, digitális, piacvezető bankot építünk, mely hatékonyan támogatja a hazai gazdaságot, több és vonzóbb terméket kínál az ügyfeleknek, és erősebb versenyt diktál a hazai bankpiacon” – mondta el Dr. Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója.

Egységesebb lett a banki termék- és szolgáltatáskínálat

Az egyesülést követően az ügyfelek fizetési számla-, bankkártya-, hitelkártya- és hitelszámlaszámai nem változnak, és a használatban lévő, érvényes bankkártyák is ugyanúgy használhatóak, mint korábban. A megszokott banki elektronikus csatornák – a megszűnő Takarék Videobank kivételével – változatlan szolgáltatásokkal, de új elnevezésekkel és arculattal működnek tovább. A megkötött személyi kölcsönök, jelzáloghitelek, folyószámlahitelek és Babaváró hitelszerződések az eredeti szerződési feltételek mellett, változatlan formában élnek tovább.

2023. május 1-je után tehát egységesebb termék- és szolgáltatáskínálattal várja a bank új és potenciális ügyfeleit, vagyis olyan ajánlatok is elérhetőek lesznek, amelyek korábban csak az egyik vagy a másik tagbankban szerepeltek a kínálatban. Ilyen például a nemrég megújult Zöld Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel. Ugyanígy a lakossági ügyfelek szélesebb köre számára lesz elérhető a VISA Zöld bankkártya és a GO hitelkártyacsalád is. Továbbá az év során folytatódik a banki termékpaletta egységesítése, valamint új termékeket – köztük új megtakarítási terméket – is tervez az új nagybank. Emellett a nyár folyamán fokozatosan vezetik be az új banki mobilapplikációt.

Új, egységes arculat 

Mindemellett az egyesült hitelintézet 2023. május 1-jével egységes márkanévvel és arculattal kezdte meg önálló működését. 

Az új márka bevezetését több szakaszból álló országos névbevezető kampány, számlanyitáshoz kapcsolódó reklámkampány, markáns társadalmi felelősségvállalási és szponzorációs programok támogatják. A névbevezető kampány az első hetekben egyszerű üzenettel, az új név tudatosítására koncentrál, míg az MBH Bank márka a későbbiekben, júniustól mutatkozik be igazán.

Az egyesülést követően mindenre kiterjedő átmárkázást indított el az MBH Bank. Az ügyfelek által használt és látogatott csatornák, a weboldal, a digitális csatornák és a bankfiókok átmárkázása indult meg elsőként. Az MBH Bank a teljes országos fiókhálózatát több lépcsőben, a tervek szerint az idei év végéig márkázza át. A fiókok belső átalakítása során az MBH Bank egy modern, több szakértőt alkalmazó, országszerte egységes szolgáltatási színvonalat biztosító, elsősorban tanácsadásra épülő fiókhálózat kialakítását célozza.

Májustól továbbá elindult a teljes bankkártya-portfólió cseréje is. 25-féle dizájn készült, a csere pedig fokozatos lesz, a kártyákat lejáratkor váltja át megújult arculatúra a hitelintézet. Május 1-jétől az ügyfelek valamennyi korábban megszokott kommunikációs csatornán – az internetbankban, a mobilalkalmazásban, a számlakivonatokon, a postai és elektronikus leveleken – már az MBH Bank márkanévvel és az új, egyedi színvilággal találkozhatnak, míg az MKB Bank és a Takarékbank arculatát kivezetik.


Címlapfotó: MTI

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!