Egyetlen ábrán a világ legnagyobb elektromos autógyártói
2023. április 24. 22:24
A kínai BYD egy év alatt 211 százalékkal növelte a legyártott járművek számát. Most az európai piacra akar betörni.
2023. április 24. 22:24
p
4
4
30
Mentés
A tavalyi évben mérföldkőhöz érkezett az elektromos autógyártás: míg 2021-ben még 6,7 millió volt a globálisan előállított darabszám, egy esztendővel később az éves termelés átlépte a bűvös tízmilliót.
A Visual Capitalist infografikája a 15 legnagyobb márkát rangsorolta tavalyi kapacitásnövekedésük szerint. Minél sötétebb egy buborék, annál nagyobb lépést tett az adott vállalat kapacitásnövelés terén. A színezés alapján szembeötlő, hogy néhány „kisebb” vállalat százalékosan több darabot gyártott, mint jó néhány óriás riválisa, a nagyok darabszáma azonban még így is fényévnyi távolságban van az övétől – minden feltétel adott tehát az agresszív terjeszkedéshez. A trónt megközelíteni azonban lehetetlen, elég csak a számokra pillantani.
A BYD egészen döbbenetes adatokat produkált, ezzel pedig királlyá is koronázta magát az elektromos autók piacán, durván elszakadva Musk ezüstparkolós Teslájától. A kínai vállalat
a 2021-es 598 ezerrel szemben tavaly 1 858 364 autót gyártott le,
ami 211 százalékos teljesítménynövekedést jelent. A BYD nem titkoltan a stabil világelsőségre törekszik, ami össze is jöhet neki, főleg úgy, hogy még csak most indul az európai és más külföldi piacokért folytatott csatába. Thaiföldön például külön gyárat épít, ahol kizárólag a jobbkormányos verziókat fogják gyártani, betörve ezzel Ausztráliába, Új-Zélandra és Nagy-Britanniába is.
A Tesla 40 százalékkal növelte egy év alatt gyártási mennyiségét, ezzel maga mögé utasítva a VW-csoportot és a General Motors gyárait, ha azonban nem a darabszámot, csak a kapacitásnövelést nézzük, Musk szeme fényét csúnyán elpáholta szinte valamennyi kínai cég, többek között a tizennegyedik helyen álló Chery is, a maga 136 százalékos növekedésével. A Tesla 2030-ra évi 20 millió autó gyártását tűzte ki célul, ennek érdekében fektet be éppen egy mexikói gigagyárba, ahol évente egymillió autó előállítása folyik majd.
Fotó:a BYD Han nevű modellje a Párizsi Autószalon nyitónapján, 2022. október 17-én.
MTI/EPA/Teresa Suarez
Nagy tervezgető vagyok. Tervezgető és álmodozó. Ez az álmodozás nem egy jó hírű kifejezés, mert leginkább valami olyasmit értenek alatta, ami felesleges, értelmetlen és hiábavaló. Elálmodozgat az ember, na persze. De nagyon ráérsz!
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 30 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzkeptiKUSS
2023. április 25. 08:28
Néhány év eltéréssel a nulláról indult a világ az elektromos autózással.
Érdemes megnézni, ki meddig jutott.
Kínát nemhogy nem lehet lesöpörni, lassan utol sem lehet érni és ez nagyon sok technológiai területen így lesz. Kevesebb info szivárog ki róluk, de dolgoznak, mint a güzü.
Robbanás-robbanás-robbanás..
Nem is csodálkozom... A fiatal autóban már a klímát is egy robbanás veszélyes gázzal töltik meg. És a környezet védelemmel takaróznak! A biztonság csak duma! Fő a profit!
https://www.facebook.com/krisztian.polyak.14/videos/1172538973337277
ami feltűnő hogy a nyugati márkákat csak a ZŐDkommunista szlogenek tartották a térképen azzal hogy tizenszázalékos növekedésig jutottak a kínaiak kilövésével szemben
a jövőben már ez se lesz a szankciós politika miatt és Európa megy a szivárványos lecsóval pöcegödör aljára