Elkészült a hároméves bérmegállapodás: csütörtökön kiderülhet, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum 2027-ig
A Mandiner úgy tudja, meglesz az átlagos 12 százalékos minimálbér-emelés, de a részletekre csak holnap derül fény.
A kínai BYD egy év alatt 211 százalékkal növelte a legyártott járművek számát. Most az európai piacra akar betörni.
A tavalyi évben mérföldkőhöz érkezett az elektromos autógyártás: míg 2021-ben még 6,7 millió volt a globálisan előállított darabszám, egy esztendővel később az éves termelés átlépte a bűvös tízmilliót.
A Visual Capitalist infografikája a 15 legnagyobb márkát rangsorolta tavalyi kapacitásnövekedésük szerint. Minél sötétebb egy buborék, annál nagyobb lépést tett az adott vállalat kapacitásnövelés terén. A színezés alapján szembeötlő, hogy néhány „kisebb” vállalat százalékosan több darabot gyártott, mint jó néhány óriás riválisa, a nagyok darabszáma azonban még így is fényévnyi távolságban van az övétől – minden feltétel adott tehát az agresszív terjeszkedéshez. A trónt megközelíteni azonban lehetetlen, elég csak a számokra pillantani.
A BYD egészen döbbenetes adatokat produkált, ezzel pedig királlyá is koronázta magát az elektromos autók piacán, durván elszakadva Musk ezüstparkolós Teslájától. A kínai vállalat
ami 211 százalékos teljesítménynövekedést jelent. A BYD nem titkoltan a stabil világelsőségre törekszik, ami össze is jöhet neki, főleg úgy, hogy még csak most indul az európai és más külföldi piacokért folytatott csatába. Thaiföldön például külön gyárat épít, ahol kizárólag a jobbkormányos verziókat fogják gyártani, betörve ezzel Ausztráliába, Új-Zélandra és Nagy-Britanniába is.
A Tesla 40 százalékkal növelte egy év alatt gyártási mennyiségét, ezzel maga mögé utasítva a VW-csoportot és a General Motors gyárait, ha azonban nem a darabszámot, csak a kapacitásnövelést nézzük, Musk szeme fényét csúnyán elpáholta szinte valamennyi kínai cég, többek között a tizennegyedik helyen álló Chery is, a maga 136 százalékos növekedésével. A Tesla 2030-ra évi 20 millió autó gyártását tűzte ki célul, ennek érdekében fektet be éppen egy mexikói gigagyárba, ahol évente egymillió autó előállítása folyik majd.
Fotó:a BYD Han nevű modellje a Párizsi Autószalon nyitónapján, 2022. október 17-én.
MTI/EPA/Teresa Suarez