A BYD egészen döbbenetes adatokat produkált, ezzel pedig királlyá is koronázta magát az elektromos autók piacán, durván elszakadva Musk ezüstparkolós Teslájától. A kínai vállalat
a 2021-es 598 ezerrel szemben tavaly 1 858 364 autót gyártott le,
ami 211 százalékos teljesítménynövekedést jelent. A BYD nem titkoltan a stabil világelsőségre törekszik, ami össze is jöhet neki, főleg úgy, hogy még csak most indul az európai és más külföldi piacokért folytatott csatába. Thaiföldön például külön gyárat épít, ahol kizárólag a jobbkormányos verziókat fogják gyártani, betörve ezzel Ausztráliába, Új-Zélandra és Nagy-Britanniába is.
A Tesla 40 százalékkal növelte egy év alatt gyártási mennyiségét, ezzel maga mögé utasítva a VW-csoportot és a General Motors gyárait, ha azonban nem a darabszámot, csak a kapacitásnövelést nézzük, Musk szeme fényét csúnyán elpáholta szinte valamennyi kínai cég, többek között a tizennegyedik helyen álló Chery is, a maga 136 százalékos növekedésével. A Tesla 2030-ra évi 20 millió autó gyártását tűzte ki célul, ennek érdekében fektet be éppen egy mexikói gigagyárba, ahol évente egymillió autó előállítása folyik majd.
Fotó:a BYD Han nevű modellje a Párizsi Autószalon nyitónapján, 2022. október 17-én.
MTI/EPA/Teresa Suarez