Hozzájárulunk a fejlődni vágyó vállalatok sikereihez! – Innovációra Magyar!

2023. április 19. 11:21

Idén második alkalommal rendezi meg a Joint Venture Szövetség innovációs konferenciáját. Seres Nikolett operatív igazgató szerint ma kiemelten nagy szükség van a tudás- és tapasztalatmegosztásra, a közösségekre, ahol bátran merünk beszélni a kétségeinkről, a buktatókról, a bevált gyakorlatokról, hogy mi is és mások is tanulhassanak egymás tapasztalataiból. „Nagy értékké vált ez a fajta kölcsönös információcsere és egymás segítése” – mondta.

2023. április 19. 11:21
null

Pintér Lívia írása a Makronómon.

írása a Makronómon.
 Az innováció, és főként az innováció iránti fogékony gondolkodás, az agilis működés elengedhetetlen feltétele a sikeres üzleti működésnek. Ebben szeretnénk jógyakorlatokkal és példákkal támogatni az érdeklődőket.

Idén második alkalommal foglalkozik külön konferencia keretében az innovációval a JVSZ. Mi hívta életre az eseményt?

Innováció nélkül nincs fejlődés, üzleti szövetségként elsődleges feladatunknak tekintjük, hogy a legrelevánsabb témákat tegyük elérhetővé a tagvállalatainknak. Idén már második alkalommal rendezzük meg az „Innovációra Magyar!” interaktív konferenciánkat, mely a Joint Venture Szövetség egyik kiemelt rendezvénye. Tavaly tavasszal hívtuk életre az eseményt azzal a céllal, hogy minden évben a legaktuálisabb innovációs trendeket és olyan hazai és nemzetközi tapasztalatokat osszunk meg az érdeklődő cégvezetőkkel és vállalatokkal, melyek segíthetik őket a folyamatos fejlődéshez vezető úton.
Az innováció és főként az innováció iránt fogékony gondolkodás, az agilis működés elengedhetetlen feltétele a sikeres üzleti működésnek. Ebben szeretnénk jógyakorlatokkal és példákkal támogatni az érdeklődőket.
Az egész napos konferencián bemutatjuk a legújabb vállalati innovációkat, a legnagyobb magyar sikereket, a kormányzat által támogatott programokat, a fenntartható jövőt építő kezdeményezéseket és az aktuális hazai és nemzetközi finanszírozási lehetőségeket az innováció területén. Az előadók és a szakmai támogatók az eseményen közösen segítik a hazai vezetőket, valamint hozzájárulnak a fejlődni vágyó vállalatok sikereihez és a fenntartható jövő kialakításához Magyarországon.
A konferencia során természetesen nagy hangsúlyt kapnak a személyes kapcsolódások és a networking lehetőségek. Rendezvényeiken mindig lehetőséget biztosítunk arra, hogy előadóinkkal informálisan is egyeztetni tudjanak a téma iránt érdeklődők.

Hány részvevő/előadó/kiállító lesz, mivel készülnek, milyen előadásokra számítsanak a résztvevők? Miért éppen a Bosch campuson ad otthont a konferenciának?

A konferencia tematikája 3 témablokk köré épül, 35 előadóval, 10 exkluzív előadással és 6 elemzői panelbeszélgetéssel vesszük górcső alá az innovációs ökoszisztéma kiemelkedő szerepét az üzleti környezetben. Szó lesz azokról az innovációkról, amelyek a fenntartható jövő felé visznek minket, illetve konkrét példákat mutatunk be olyan sikeres magyar innovációkról, melyek már a nemzetközi piacon is sikereket értek el. Előadóink kiemelkedő, elsőszámú vezetők és kormányzati szakértők, akik megosztják tudásukat, tapasztalatukat és aktuális helyzetértékelésüket, valamint támpontot adnak és jövőképet mutatnak a konferencia résztvevői számára. Az előadók között vállalatvezetők, kormányzati szakértők, fiatal innovátorok, nemzetközi sikereket is elért startupcégek alapítói is szerepelnek. A program összeállításánál fontos volt számunkra a sokszínűség, hogy eltérő szektorokból, teljesen különböző méretű és hátterű, széles spektrumból válogatott szakértők adják át tapasztalataikat.
A konferencia interaktív jellegét 10 szakmai partnerünk adja, akik a leginnovatívabb technológiáktól a tesztvezetésen át a szakmai tartalmakig széles skálán hozzák el újdonságaikat a résztevők számára.
Helyszínünk Európa második legnagyobb kutatás-fejlesztési központja, a Bosch Budapest Innovációs Kampusz, melynél nem is találhattunk volna autentikusabb lokációt. A tavaly ősszel átadott budapesti kampusz jól illeszkedik a rendezvény tematikájához.
A Bosch márkáról sokaknak a kéziszerszámok vagy a háztartási eszközök jutnak eszükbe, pedig csak a vállalat budapesti központjában közel 3500 mérnök, köztük programozók, villamosmérnökök, gépészmérnökök, fizikusok dolgoznak az új innovációkon, azon belül is a mobilitás jövőjén. Az új kampuszt is a Bosch dinamikus hazai növekedése és újgenerációs fejlesztési projektjei hívták életre – főként az automatizált vezetés és az e-mobilitás területén. A magyarországi Bosch csoport nem csupán egy új világszínvonalú épületkomplexumot hozott létre, de egy olyan ökoszisztémát épít, amelyben együtt dolgoznak startupokkal, egyetemekkel, akadémiai intézetekkel, kis- és középvállalkozásokkal, illetve a kormányzati szereplőkkel.
Így nem meglepő, hogy Hankó Balázs innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkár nyitóbeszéde után Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban a fenntartható innovációs ökoszisztémák kialakításáról fog előadni. Az eseményen közel 150 fő részvételére számítunk, de még vannak helyeink, lehet jegyet vásárolni.

A JVSZ működésébe, ha kicsit beleláthatunk, akkor úgy képzeljük el, hogy vannak munkacsoportok, amelyek különböző témákat folyamatosan fókuszban tartanak, és ezek egyike az innováció?

A JVSZ közel 150 hazai és külföldi kis-, közép- és nagyvállalatot tömörít, és közel 4 évtizede segíti tagvállalatainak magyarországi működését. A Szövetség kiemelt feladata, hogy támogassa tagvállalatai gazdasági életben betöltött fontos szerepét, és aktív érdekképviseleti tevékenységet lásson el szoros együttműködésben a mindenkori kormányzattal. Jelenleg 10 szakmai fórum aktív munkájával járulunk hozzá a hazai vállalatok versenyképességének növeléséhez, ezáltal pedig a magyar gazdaság fejlődéséhez. Alapvető célunk, hogy szakmai fórumainkat olyan tematika szerint építsük fel, amelyek a jövőbe mutató és fenntartható gazdálkodást helyezik előtérbe. A 10 szakmai fórum egyike így dedikáltan az innováció szerepével, az innovációs ökoszisztémával és az innovációs környezet és kultúra fejlesztésével foglalkozik. Innováció nélkül a kis-, a közép- és a nagyvállalatok sem lennének életképesek. Így amikor tavaly az első konferenciát szerveztük, és azon gondolkodtunk, mi legyen a leghangsúlyosabb téma, az innováció rögtön az elsők közé került.

Mivel lehet az innovációt valóban előmozdítani? Hogyan lehet a tudásmegosztást, inspirációt, a jó gyakorlatok terjesztését serkenteni?

Egyrészt az innováció iránti nyitott és fogékony szemlélettel. Tulajdonképpen minden innováció, ami eltér a korábban megszokott megoldásoktól.
Mára már megszoktuk, hogy ami még tegnap működött, az holnap már nem biztos, hogy fog. Ezért új irányokat, új megoldásokat és új módszereket kell keresnünk.
Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a stabil működés és az újításokat hozó pilotok, kísérletezések között.
Ma már nem elég lépést tartani a trendekkel, és lekövetni őket, meg kell próbálnunk még egy lépéssel előrébb járni ahhoz, hogy igazán versenyképesek lehessünk.
A mai, extrémen és gyorsan változó, már nem is VUCA, hanem BANI világban nehezen tudjuk megjósolni, hogy mi lesz holnap, nem tudunk felkészülni a változásokra, csak reziliensen adaptálni és megtanulni kezelni az új helyzeteket.

Ilyen környezetben kiemelten nagy szükség van a tudás- és tapasztalatmegosztásra, az egymástól tanulásra, a közösségekre, ahol bátran merünk beszélni a kétségeinkről, a buktatókról, a bevált gyakorlatokról, hogy mi is és mások is tanulhassanak egymás tapasztalataiból. Nagy értékké vált ez a fajta kölcsönös információcsere és egymás segítése.

Válsághelyzetekben sokkal inkább előre törnek az innovatív megoldások, hiszen a túlélésnek az új utak keresése az előfeltétele. Az innováció, az innovatív gondolkodás szükségszerű. Sokkal nagyobb eséllyel érnek el sikereket az innovációra nyitott vállalatok. Ez vihet minket előre.
Emellett nagyon fontos, hogy milyen innovációs közeg, milyen innovációs kultúra vesz minket körbe. Mennyire kedvez az üzleti környezet az innovációs próbálkozásoknak. Vannak-e támogatási és pályázati lehetőségek, vagy akár jó példák, minták előttünk. A jövőtálló vállalatok már építik az innovációs ökoszisztémájukat.
Ezt a tudást szeretnénk elérhetővé tenni a tagvállalataink számára is.

Amennyiben az interjú felkeltette az érdeklődését, és szívesen tudna meg többet az innovációs ökoszisztémák gazdaságban betöltött fontos szerepéről, a hazai és nemzetközi jógyakorlatokról és a fenntarthatóságot segítő innovációs kezdeményezésekről, akkor látogasson el április 21-én, e hét pénteken a Joint Venture Szövetség „Innovációra Magyar!” interaktív konferenciájára, és hallgassa meg a 10 exkluzív előadás és 6 izgalmas panelbeszélgetés bármelyikét.
Váltsa meg egésznapos konferenciajegyét vagy akár a témakörökre lebontott szakaszos jegyeket.
További részletek, program és jegyvásárlás.
Kapcsolódó: Innovációra Magyar! Interaktív konferencia a Joint Venture Szövetség szervezésében

Váltsa meg egésznapos konferenciajegyét vagy akár a témakörökre lebontott szakaszos jegyeket. . Kapcsolódó:

Seres Nikolett, a JVSZ operatív igazgatója
- Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a külső és belső kommunikáció, a PR, az elköteleződésnövelés és a munkáltatói márkaépítés területén. Három évnyi integrált ügynökségi tapasztalat után az elmúlt 10 évben több nagyvállalat cég kommunikációs vezetőjeként szerzett széles körű tapasztalatot, mindig is emberekkel és a fejlesztésükkel foglalkozott.
- Account managerként olyan cégek kampányain dolgozott, mint az Unilever, a T-mobile vagy a Sanofi-Aventis. Majd a British American Tobacco és a Philip Morris teljes körű vállalati kommunikációjáért felelt. Közel 7 éven át vezette a Telenor belső kommunikációs osztályát, most pedig a Joint Venture Szövetség operatív vezetőjeként építi a vállalati kapcsolatokat. Emellett rendszeresen oktat, előadásokat tart és trénerkedik főként a munkavállalói élmény és a munkáltatói márkaépítés témaköreiben.

a JVSZ operatív igazgatója - Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a külső és belső kommunikáció, a PR, az elköteleződésnövelés és a munkáltatói márkaépítés területén. Három évnyi integrált ügynökségi tapasztalat után az elmúlt 10 évben több nagyvállalat cég kommunikációs vezetőjeként szerzett széles körű tapasztalatot, mindig is emberekkel és a fejlesztésükkel foglalkozott. - Account managerként olyan cégek kampányain dolgozott, mint az Unilever, a T-mobile vagy a Sanofi-Aventis. Majd a British American Tobacco és a Philip Morris teljes körű vállalati kommunikációjáért felelt. Közel 7 éven át vezette a Telenor belső kommunikációs osztályát, most pedig a Joint Venture Szövetség operatív vezetőjeként építi a vállalati kapcsolatokat. Emellett rendszeresen oktat, előadásokat tart és trénerkedik főként a munkavállalói élmény és a munkáltatói márkaépítés témaköreiben.

Nyitókép: Seres Nikolett 

Tavaszi kampány

Kapcsolódó cikkek

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik