A techcégeket sújtó megszorítási átok tavaly novemberben érte el a világ ötödik legnagyobb foglalkoztatóját. Az Amazon első körben 10 ezer alkalmazott elbocsátását jelentette be, ami a másfél milliós munkavállalói létszám mellett relatíve valóban nem tűnt soknak, ám az csak a folyamat kezdete volt.
Miután a vállalat virtuálisasszisztens-projektje, az Alexa az elmúlt években több mint 5 milliárd dollár veszteséget termelt, érthető, hogy a vezetés ott kezdte a leépítéseket. És nem is állt meg. Januárban a 10 ezer főt 18 ezerre módosította a cég, egyben a leépítendő területekbe még jobban bevonta a HR-t és a kísérleti projekteket.
Rövid szünet után a múlt héten újabb 9000 fő elbocsátását jelentette be Andy Jassy vezérigazgató, hozzátéve az egyedül a részvényeseket vigasztaló mondatot: „Nehéz döntés volt, de hosszú távon ez a legjobb a cég számára”.
Amikor szóba került, hogy miért nem csapták hozzá ezt a kilencezret a januárban bejelentett leépítési létszámhoz, Jassy úgy fogalmazott: nem minden terület készült el időben a költségcsökkentési elemzésekkel, a leépítések pedig azok befutásának függvényében is történnek.
Az Amazon ugyanabba a helyzetbe került, mint a Meta. A koronavírus-járvány alatt gyakorlatilag limit nélkül vett fel alkalmazottakat, akik aztán a járvány vége, majd az azt követő gazdasági visszaesés miatt teljesen feleslegessé váltak.
Fotó: 123RF