Hol lehet a legdrágábban és a legolcsóbban Teslát venni?
2022. december 04. 09:00
Magyarország a középmezőnyben van, ami egy vadiúj Tesla Y árát illeti. Az első helyezett és az utolsó között mintegy 23 millió forint a különbség, ami teljesen abszurdnak tűnik, pedig nem az.
2022. december 04. 09:00
p
5
2
14
Mentés
Nagyot megy a Tesla Model Y, olyannyira, hogy az idén valószínűleg benne lesz a világszerte legtöbbet eladott modellek listájában – ráadásul egyedüli elektromos járműként. Az év első kilenc hónapjában több mint félmillió darabot adtak el belőle, igaz, egyáltalán nem mindegy, hogy honnan szerzi be a leendő tulajdonos. Az árak országonként ugyanis annyira eltérőek, hogy érdemes egy közelebbi pillantást vetni rájuk.
Elon Musk megvakarta okos fejét, és úgy döntött, hogy egy kisebb vagyont fog költeni a marketingre, beleértve a biztosítási támogatások szélesítését és a célzott, általános reklámkampányokat is. Szükség is van rá: a vezér 50 százalékos globális értékesítési növekedést tűzött ki célul az elkövetkezendő évekre, a kínai hullámzó kereslet azonban bekavarhat a tervbe, főleg úgy, hogy az ottani piac kalkuláltan is a Tesla nyereségének negyedét kellene, hogy biztosítsa.
Az árcsökkentő hatású helyi piacverseny miatt törvényszerűen Kínában lehet a legolcsóbban hozzájutni egy Tesla Model Y-hoz. A jármű 288 900 jüannál – vagyis 40 500 dollárnál, fájdalmasabban fogalmazva: 16 millió forintnál – kezdődik, ezzel pedig hivatalosan is ott lehet a legolcsóbban beszerezni a modellt.
A második legolcsóbb helyezett Szlovákia, ahol 44 323 dollárért lehet hazavinni a modellt. Németországban már majdnem 60 000, Nagy-Britanniában 61 879 dollárba kerül pontosan ugyanaz, ami Kínában is kapható. Magyarország a középmezőny felső kategóriájában villanyautózik, nálunk az Y jelenleg 62 420 dollárba, azaz 24 és fél millió forintba kerül.
Ahol luxus autózni
A lista első helyén Szingapúr áll. Az ottani ár a kezelhetetlen kategóriába tartozik: egy Tesla-modellt, amely Kínában 40 ezer dollárba kerül, a törpeállamban
103 800 dollárért (több mint 40 millió forintért) lehet beszerezni,
és ebben az összegben még nincsenek benne az autót és annak tulajdonosát sújtó regisztrációs és egyéb adók horribilis összegei.
Az óriási különbség annak köszönhető, hogy Szingapúrban a brutális forgalomnövekedés megakadályozása érdekében limitálják az autótulajdonosok számát, azaz
egy autó vásárlása sokkal bonyolultabb annál, mint hogy bemegy az ember a márkakereskedésbe, aztán rábök egy modellre.
Ahhoz, hogy a kis szigetállamban valaki megvegyen például egy Teslát, havonta kétszer van lehetősége nem az autóra, hanem egyáltalán az autóbirtoklási engedélyre licitálni. Novemberben ezek az engedélyek a Tesla esetében rekordszinten, 116 000 dolláros áron keltek el, amely nem sokban marad el a Tesla alapárától – anélkül, hogy az autót egyáltalán megvette volna a leendő tulajdonos.
Ha erre rászámoljuk a Tesla eleve kiugróan magas árát (amely egyébként Szingapúrban olcsóbbnak számít a többi modellnél), és rárakjuk az extra magas illetékeket, akkor ott tartunk, hogy az engedélyeztetés utáni vásárlás, amely csak magára az autóra vonatkozik, több mint 180 ezer dollárjába kerül a tulajdonosnak.
Meseautó.
A kormányfő tárgyalást folytatott a megválasztott amerikai elnökkel, Elon Muskkal, aki a kormányzati hatékonyságért felelős elnöki tanácsadó testületet fogja vezetni, valamint Michael Waltz leendő nemzetbiztonsági tanácsadóval.
Kína új irányvonalat hirdetett: 2025-től radikálisabb élénkítő lépésekkel kívánja támogatni a növekedést. Bár a bejelentések rövid távon optimizmust hoztak a tőzsdékre, a szakértők óvatosságra intenek: a szavak mögötti valódi tettek és azok hatékonysága még mindig kérdéses marad.
Nagy tervezgető vagyok. Tervezgető és álmodozó. Ez az álmodozás nem egy jó hírű kifejezés, mert leginkább valami olyasmit értenek alatta, ami felesleges, értelmetlen és hiábavaló. Elálmodozgat az ember, na persze. De nagyon ráérsz!
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 14 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2022. december 12. 07:43
Biztosan igazad lesz.
A cikk alapján
Szlovák ÁFA 20% azaz a bruttó 44.323,- az nettó 36.936,- USD
Németország ÁFA 19% azaz a bruttó 60.000,- az nettó 50.420,- USD
Magyarország ÁFA 20% azaz a bruttó 62.420,- az nettó 49.149,- USD
Vagyis vagy a cikkben szereplő adatok hibásak, vagy a szlovákoknál van valami nem részletezett ösztönző, ami miatt nettóban a tótoknál 13.000,- USD-vel olcsóbb tud lenni ugyanaz, mint a sokkal nagyobb piaccal és nagyobb versennyel rendelkező Németországban.
Kinek kell egy ilyen trágya autó ennyi pénzért?
Manapság egy autó semmit sem ér, két perc alatt összetörheted, beléd jönnek, meghúzzák az ajtót.
Inkább telket vagy lakást vennék belőle.
Szingapúr meg is mutatja, miért nem működhet a jövő liberális úton, hogy mindenki azt csinál, amit akar. Ott egyszerűn figyelembe veszik a realitást, a kapacitásokat, és a jövőt. Nem kényelmes világ, ellenben működik.