Nagyot megy a Tesla Model Y, olyannyira, hogy az idén valószínűleg benne lesz a világszerte legtöbbet eladott modellek listájában – ráadásul egyedüli elektromos járműként. Az év első kilenc hónapjában több mint félmillió darabot adtak el belőle, igaz, egyáltalán nem mindegy, hogy honnan szerzi be a leendő tulajdonos. Az árak országonként ugyanis annyira eltérőek, hogy érdemes egy közelebbi pillantást vetni rájuk.
Mihez képest, ugye...
Talán nem meglepő, hogy egy Tesla a világ legnagyobb elektromos jármű piacán, Kínában kerül a legkevesebbe. Itt ugyanis annyira éles a verseny a helyi gyártók, például a BYD, a NIO és sok más vállalat miatt, hogy a legfrissebb statisztikák szerint 2022 első hét hónapjában az elektromos autók eladási mutatóinak 80 százalékát a hazai cégek vitték.
Elon Musk megvakarta okos fejét, és úgy döntött, hogy egy kisebb vagyont fog költeni a marketingre, beleértve a biztosítási támogatások szélesítését és a célzott, általános reklámkampányokat is. Szükség is van rá: a vezér 50 százalékos globális értékesítési növekedést tűzött ki célul az elkövetkezendő évekre, a kínai hullámzó kereslet azonban bekavarhat a tervbe, főleg úgy, hogy az ottani piac kalkuláltan is a Tesla nyereségének negyedét kellene, hogy biztosítsa.
Az árcsökkentő hatású helyi piacverseny miatt törvényszerűen Kínában lehet a legolcsóbban hozzájutni egy Tesla Model Y-hoz. A jármű 288 900 jüannál – vagyis 40 500 dollárnál, fájdalmasabban fogalmazva: 16 millió forintnál – kezdődik, ezzel pedig hivatalosan is ott lehet a legolcsóbban beszerezni a modellt.