A megkérdezettek 84 százaléka gondolja azt, hogy a nagyobb kereskedők versenyelőnyben vannak, mivel jobban ellenállnak az inflációs nyomásnak, még azt is megtehetik, hogy alacsonyabb árakon adják termékeiket, szolgáltatásaikat, hogy kivéreztessék a konkurenciát.
Továbbá az is kiderült a felmérésből, hogy a válaszadók 40 százaléka alacsonyabb kereslettel számolt idén a tavalyi évhez képest, míg 33 százalék nyilatkozott változatlan keresletről.
A neves pénzügyi szolgáltató rámutat, hogy a kisvállalkozások alkotják az amerikai gazdaság gerincét – ennek ellenére az ünnepi szezon közeledtével ismét rossz helyzetben találják magukat.
A kisvállalkozások nehézségeire mutat rá Joe Wall, a Goldman Sachs kisvállalati támogatási program igazgatója: „létfontosságú, hogy Washington megfeleljen az igényeiknek, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a kisvállalkozások tulajdonosainak hangját kormányunk legmagasabb szintjein is meghallják”, mondta Wall.
A Sachs kiemeli, hogy az infláció „ellopja” a profitokat a kisebb vállalatok elől, miközben a nagyvállalati szektor jövedelmezősége az egekbe ugrott. A helyzet nagyon hasonló a koronavírus világjárvány által létrejött válság időszakához, és úgy tűnik, hogy ismét a kisvállalatok túlélése forog kockán.