Kína az LNG-szállításon is rommá keresi magát

2022. december 26. 15:50

A hajóépítés most nagy üzlet. Nem lehet mondani, hogy Peking rossz évet zárt.

2022. december 26. 15:50
null

A háború okozta energiabiztonsági hiányosságok miatt az egész európai kontinens LNG-vadászatba kezdett – abszurd módon a kedvenc kereskedelmi partner változatlanul Moszkva maradt.

A cseppfolyós földgázt szállító hajók kihasználtsága egyes időszakokban annyira magas volt, hogy egyetlen rakomány utaztatásáért az energiacégek akár 400 ezer dollárt is hajlandóak voltak kifizetni a hajótulajdonos vállalatoknak.

Horrorárak az LNG-szállításban

Elképesztő sebességgel emelkednek az LNG-szállításra alkalmas hajók bérleti díjai a háború kezdete óta, az Északi Áramlatok elleni támadás pedig csak olaj volt a tűzre. Az ellátási láncok átrendeződése egyben a szállítási kapacitás csökkenését, így a díjak csúcsra futását is magában hordozza.

A tankerek hiánya súlyos problémát okoz a válságidőszakban, Kína ezért – nem meglepő módon – olyan hajógyárakat is ráállított az LNG-hajók építésére, amelyek eddig soha nem foglalkoztak ilyesmivel. Peking jól látja a piaci rést: csak a kínai cégekhez az idén 163 megrendelés futott be, ami a háború előtt elképzelhetetlen lett volna.

Kína azért is szállhatott be ennyire durván az LNG-szállítási bizniszbe, mert a dél-koreai kapacitások a katari gázszállítási szerződések megugrásával egyszerűen nem fogják bírni a szállítási tempót. November végén a kínai hajógyárak hatvanhat LNG-szállító tartályhajót rendeltek meg, mintegy 60 milliárd dollár értékben.

Fotó: 123RF

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Papalimapapa
2022. december 28. 16:09
És hol van ilyenkor a nagypofájú Greta Thunberg. Kussol. Hogy merészeli?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!