Természetesen nem hagytuk ki a már említett kész dísztárgyakat, kiegészítőket, más dekorációkat forgalmazó nagyáruházakat sem, őket is megkérdeztük, tapasztaltak-e forgalomcsökkenést a karácsonyi dekoráció terén a tavalyi évhez képest?
“Mind a karácsonyi dekorációs területen, mind a világítás és a műfenyők esetén tapasztalunk volumencsökkenést a tavalyi évhez képest. A legkisebb volumencsökkenést az asztali díszeknél és az adventi koszorúknál érzékeljük” – kaptuk a tájékoztatást a Tescótól.
A brit székhelyű áruházlánctól azt is megtudjuk, hogy a vásárlók egyértelműen jobban meggondolják, mit vásároljanak, és az impulzivitás jelenleg kisebb szerepet játszik, hisz ezeket a termékeket több évre vásárolják, nem cserélik őket minden szezonban.
“Vásárlóinkat promóciókkal támogatjuk a karácsony előtti időszakban” – teszik hozzá, és csakugyan, a Tesco üzletekben legalábbis Clubcarddal számos dísz is kétszámjegyű kedvezménnyel elérhető. Az már más kérdés, hogy a Tescótól azt is megtudjuk, hogy ezen termékek ára az átlagos inflációt (jelenleg bő 20 százalékot – a szerk.) megközelítő mértékben emelkedett a tavalyi évhez képest, vagyis e termékkör drágulása is nagyjából ilyen mértékű volt.
A bevezetőben már idézett Cofidis Hitel Monitor adataira hivatkozva megkerestük a Spar áruházláncot is, hogy a tapasztalataikról kérdezzük. Tőlük azt a választ kaptuk, hogy